Ще премахнат ли турските хотели системата „олинклузив“ след пандемията

Хотелът ще трябва да сведе до минимум потенциалните контакти между хората, контактите с устройства и повърхности.

Ще премахнат ли турските хотели системата „олинклузив“ след пандемията

Снимка: Pixabay

Пандемията от коронавирус ще принуди туристите да бъдат по-внимателни към хигиената, а това от своя страна ще принуди турските хотели да търсят алтернативни начини за обслужване на своите гости, коментират експерти от бранша в страната.  

Хотелът ще трябва да сведе до минимум потенциалните контакти между хората, контактите с устройства и повърхности. Промените ще засегнат предимно хотелиерските ресторанти. Големите маси ще бъдат премахнати и ще бъдат заменени от малки маси за максимум 5-6 души, които са преместени на 3-4 метра един от друг, казват експертите.

В допълнение, хотелите често ще трябва да дезинфекцират всички прибори за хранене, маси и столове по-често от обикновено и да поставят контейнери с дезинфекционен гел на входа. Възможно е всички прибори да бъдат сервирани в индивидуални защитни опаковки, а бурканите за подправки за многократна употреба, платнени салфетки и покривки да изчезнат от масите.

Основните промени в турските хотели могат да засегнат храната на шведската система. Основният проблем на този формат е отвореното показване на чинии и използването на същите прибори. Двусмислен в светлината на напрегнатата епидемиологична ситуация е процесът на самообслужване на клиентите, включително нарязването на хляб със същия нож, използването на кафе машини или машини за сокове - гостите са принудени да натискат мръсния бутон и да наливат напитки в чаша за многократна употреба. Експертите смятат, че новият формат на бюфета трябва да включва предварително опаковани порции чинии, дадени от служител на ресторанта с маска и ръкавици. Що се отнася до горещите ястия, възможно е храната да се готви директно при клиента.

Турските експерти отбелязват: всички иновации в хотелите ще изискват разширяване на персонала, преустройство на ресторантите и зоните за готвене. Промените могат да бъдат много скъпи за малките хотели. Но големите вериги хотели ще могат да оптимизират процесите доста бързо.

Сред представителите на туристическата индустрия има и такива, които са доста песимистични: „бюфетът“ може дори да изчезне след пандемията. Институтът на Световния форум за туризъм обясни тази прогноза с факта, че хората просто ще се страхуват да използват устройствата, които преди са били в ръцете на стотици други почиващи. В големите хотели е малко вероятно хиляди гости да искат да ядат от същия „открит бюфет“. Следователно, форматът на услугата определено ще се промени. Най-подходящата концепция за храна се нарича a la carte ресторант, това е заведение, което обикновено е включено в цената , но за него се иска предварителна резервация. Хотелиерите ще трябва да включат такава услуга в пакета All Inclusive, са сигурни представители на института. 

Коментари: 0