Симеон Дянков е сред най-влиятелните учени в света

Икономистът попадна в престижна научна класация

Симеон Дянков е сред най-влиятелните учени в света

Снимка: Стоян Йотов

Автор: Илия Лазаров

Бившият министър на финансите Симеон Дянков получи престижно международно признание. Той попадна класацията на най-влиятелните учени в света през 2015 г., имащи най-значим принос в изследванията в своята област, предаде БТА.

Подреждането е изготвено за 11-а поредна година от компанията Thomson Reuters (собственик на едноименната агенция, б.р.).

Дянков влиза в класацията като представител на Руската икономическа школа, която напусна в края на миналата година. Понастоящем финансистът преподава в London School of Economics, един от най-престижните икономически ВУЗ-ове в света.

През 2015 г. бившият финансов министър издаде сборника „След стената. Преходът в Източна Европа“. Книгата анализира прехода в държавите от бившия Източен блок, обединявайки мненията на влиятелни икономисти, участвали в реформирането на икономиките на съответните държави.

Класацията на Thomson Reuters бе оглавена от познат лидер. За втора поредна година това е Стейси Гейбриъл от Института „Броуд“ за своя принос в проекта „Атлас на генома на рака“.

Тя състави молекулярни портрети на рака на млечната жлеза, на рака на белите дробове и други органи. Последните работи на Гейбриъл са посветени на генетичните основи на шизофренията и на болестта на Алцхаймер.

В топ 20 има още петима учени от същия институт, участващи в изследванията на генома.

Втори е дебютантът в класацията Хенри Дж. Снейт от университета в Оксфорд – английски физик и материаловед,  усъвършенствал технологията за получаване на енергия с помощта на слънчеви батерии от минерала перовскит.

Списъкът включва общо над 3000 учени, публикували най-голямо количество изследвания в съответната научна област през годината.

Thomson Reuters изготвя своята класация въз основа на броя на цитиранията на научните работи, като определя лидерите в 21 области на научни изследвания и определя рейтинга на най-влиятелните учени за 2015 г.

Най-голямо признание получават учените от клиничната медицина, биологията и биохимията, молекулярната биология и генетиката. Различна е ситуацията при информатиката, математиката, икономиката и бизнеса – там се публикуват по-малко научни работи и в списъка на влиятелните учени влизат по-малък брой учени от тези области.

Подкрепи Economic.bg