Социални мрежи оказват контрол над медийния пазар
Три от най-големите социални платформи - Facebook, Twitter и Snapchat, умуват за разширяването си на медийния пазар
Три от най-големите социални мрежи – Facebook, Twitter и Snapchat умуват за разширяването си на медийния пазар. Всяка социална медийна платформа се опитва да намери начин да контролира съдържанието в онлайн медийното пространство и разпространението му. Съдбата на издателите зависи все повече на социални платформи като Facebook, където всеки ден милиарди хора преглеждат новини и видеоклипове.
Една от причините за свързаността на медиите и социалните платформи е включването. Оригиналното съдържание държи хората в приложения като Facebook и Snapchat за по-дълго. Вторият стимул е мобилност. Все повече съдържанието се консумира чрез мобилните устройства, а не настолните компютри. Социалните платформи път предлага по-добро качество на мобилност, за разлика от много издатели.
Третата причина е свързана с парите от реклама. Рекламните компании харчат около 80 млрд. долара за реклама по телевизията в САЩ. Парите най-накрая се изместват към дигиталното видео съдържание.
Facebook планира публикуване на собствени статии, а не закупуването на медийни компании. Социалната мрежа иска медиите да започнат да публикуват материалите си първо на нейната платформа, а след това и в техните собствени сайтове.
Компанията е провела срещи с дузина издатели, сред които BuzzFeed, The New York Times, National Geographic. Facebook може да хоства реклами до съдържанието, а приходите да се разделят. Друга възможност предвижда Facebook да даде на някои от издателите целия приход от определени реклами, за да изкара издателите „на борда", според скорошен материал на The Wall Street Journal. Най-вероятно тези партньорства предстои да започнат до няколко седмици.
Средно около 8 секунди, за да се зареди външна статия или видео, след като Facebook потребителят кликне на дадена връзка. Ако Facebook започне сам да качва новини, това може да ускори процеса и да направи потребителския опит по-добър, което гарантира, че потребителите ще продължат да са обвързани със съдържанието в бъдеще.
Snapchat
През януари Snapchat стартира Discover - секция от приложението, посветена на подбрани медийни компании. Платформата избра 11 партньора и сложи логата им на приложението си. После поиска всяка от компаниите да създава по 5 статии на ден. Snapchat позволява на издателите да запазят 100% от прихода, ако продадат рекламна кампания за платформата и 40%, ако пък Snapchat я продаде. Snapchat има и вътрешен екип за собствени видеоклипове и кратки новинарски разкази за приложението.
В края на миналата година Twitter направи опит да закупи медийна копания. От погрешно изпратен туит на главния финансов директор Антъни Ното стана ясно, че се обмисля закупуването на компания. Според източници на изданието Business Insider, става дума за Mic. Въпросната компания получила оферта от Twitter да бъде закупена, като била обсъждана сумата от близо 90 млн. долара. От Mic.com обаче не били заинтересовани и разговорите не продължили по-далеч.
Всъщност Mic не е единствената медийна компания, към която Twitter проявява интерес. Twitter води преговори за закупуването на приложението за новини Circa. Ако Twitter придобие медийна компания като Mic.com, то това ще направи компанията пряк състезател на много от мощните му потребители - журналисти и медийни организации.