Спадът на лирата привлича все повече българи в Турция
Вижте какво най-често се купува в южната ни съседка и колко пари харчат българи там

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Спадът на курса на турската лира изпрати много българи на пазар в южната ни съседка. „Неотдавнашната волатилност на обменния курс бе от полза за търговците в северозападната турска провинция Одрин. Заради хората, които идват да пазаруват от съседни страни, витрините в турската провинция започват да показват ценови листи на български и гръцки език“, пише турското издание Dailysabah.
Към крайграничните турски градчета се отправят все повече българи и гърци. По информация на изданието българските и гръцките клиенти обикновено пристигат в Одрин в петък с автобуси. Те купуват най-често плодове и зеленчуци от пазара, сувенири, местни продукти, както и козметика и облекло от магазините в града.
Витрините на магазините в този район са пълни с ценови листи на български и гръцки език. В много магазини има поне един човек от персонала, който говори български или гръцки, пише още Dailysabah.
„Тук продаваме продукти, които в България струват 100 турски лири (18 долара), а при нас са 70-80 лири. Затова предпочитат да купуват от нас“, кометира Гюлюхан Али, която е български гражданин, които продава почистващи препарати в града.
Продуктите в магазин за парфюми привличат голям интерес, обяснява рърговецът Фуат Текин като добавя, че повечето чуждестранни клиенти, които идват в града, купуват парфюми.
Кметът на Одрин Реджеп Гюрган отбеляза, че те популяризират стоките си както на български, така и на гръцки език, за да привлекат повече туристи.
„Един българин харчи между 100 и 150 лева ($ 55- $ 85), а гръцкият посетител харчи между 50 и 80 евро“, добавя той.
В Одрин търговците дори започват да правят своите уеб сайтове на български език. Клиентите имат достъп до уеб сайта на компаниите и могат да проверяват цените, преди да напуснат страната си. Тези, които искат да достигнат до повече клиенти, споделят своите кампании и промоции с български и гръцки брошури чрез социалните медии.