Spotify с пореден ход пред Apple Music

Компанията за музикален стрийминг придоби компания изкуствен интелект

Spotify с пореден ход пред Apple Music
1068 ~ 2 мин. четене

Музикалната стрийминг услуга Spotify съобщи, че е придобила екипа и технологията на френската стартъп компания Niland, занимаваща със системи за изкуствен интелект (AI). Този ход затвърждава амбициите на Spotify да задържи лидерството си в сферата и да остане да остави основния си конкурент Apple Music назад. 

Niland от години проучва методите за извличане на значима информация и установяване на връзка между музиката, включително на база на суровото съдържание на произведенията. Този подход се различава от сегашния начин на филтриране, който използват и Spotify и останалите музикални платформи. 

AI технологията на Niland се характеризира с това, че претърсва информацията в публични източници каквито са блоговете например. Тези сайтове се характеризират с това, че препращат с линкове към множество артисти, албуми и песни. Претърсвайки ги, изкуственият интелект на френската компания всъщност успява да събере по-качествена информация и на базата на това знание да даде по-добри препоръки за музика. Също така алгоритъмът може разбира и таговете, които музиколозите прилагат към песните. 

"Niland променя играта за това как AI технологията може да оптимизира възможностите за търсене и препоръчване на музика, което е в унисон с целта на Spotify да предостави подходящо съдържание на своите потребители в точния момент“. Това обясняват Spotify в кратко изявление на сайта си, цитирани от CNBC.

Spotify вече има опит в персонализирания подход за филтриране на съдържанието. Още през 2014 г. един от стажантите на компанията се занимава с проучване по темата. Вероятно то щеше да намери реализация, ако този служител не се бе присъединил към изследователския екип по изкуствен интелект DeepMind на Alphabet.

Все пак с плейлистите Discover Weekly Spotify успява да предложи на потребителите си всяка седмица персонализиран списък с песни на база на това какво са слушали предходните седем дни. Този подход се оценява и харесва от хората и изгради на Spotify репутация на компания, която непрекъснато се старае да предоставя подходяща музика на всеки човек по отделно. 

Неотдавна Spotify придоби и компаниите MightyTV и Sonalytic, които също се занимават с разработване на методите за препоръчване на съдържание, базирайки се на системи за машинно обучение. 

Не е случайно, че компанията е лидер в сферата на увеличаващия се пазар на стриймин услуги. Смятаният за основен конкурент на Spotify – Apple, от своя страна, сравнително бавно върви в посока на интегриране на AI в приложенията си. 

През декември компанията от Купертино съобщи, че платената Apple Music е надхвърлила 20 милиона абонати. За сравнение, през март Spotify вече има повече от 50 милиона абонати към платената си версия и повече от 100 милиона слушатели като цяло. 

Базираната в Лондон Spotify не крие и амбициите си да стъпи на Нюйоркската фондова борса, като се очаква това да се случи през идната година. 
Подкрепи Economic.bg