Spotify тества нов рекламен инструмент сред потребителите
Спонсорирани песни може да се появят в плейлистите на неплатените абонати на стрийминг услугата
~ 2 мин.
Ако сте потребители на Spotify, може би сте забелязали наскоро появилата се настройка „Sponsored Songs“, която е налична и в мобилното приложение, и за десктоп версията на стрийминг платформата.
Спонсорираното съдържание всъщност не е нещо ново за Spotify. След като още през миналата година компанията даде възможност за популяризиране на плейлисти, сега тества рекламния подход в малко по-различен формат.
Чрез "Sponsored Songs" ("Спонсорирани песни") се дава възможност на лейбълите да плащат за популяризирането на отделни песни и да ги показват директно в плейлистите на потребителите. Спонсорираните песни са "тест за продукт за етикети за популяризиране на сингли“ - това е коментирал вътрешен за Spotify човек пред Tech Crunch.
Характерното за този подход е, че спонсорираните песни няма да се показват под формата на банери, както съществуващите реклами на платформата, а са интегрирани в плейлисти, които потребителите следят. По този начин съдържанието достига по доста по-незабелижим начин до слушателите, при все че ако човек се вгледа, ще види че парчето е маркирано като „Sponsored song“.
Служителят на Spotify е обяснил също, че макар и спонсорирани, песните все пак са съобразени със слушателските навици на потребителите. „Sponsored songs“ също така е автоматично активирана настройка, която компанията тества само сред определена таргет група.
Всичко това идва да покаже, че Spotify продължава да търси допълнителни източници на приходи, предвид че обмисля вписване на акциите си на публичните пазари до края на годината, но без характерното първично публично предлагане (IPO), с което обикновено технологичните компании стъпват на борсата и същевременно набират средства. Компанията също така привлече 1 млрд. долара чрез дълг преди две години.
Въпреки че наскоро популярната стрийминг услуга обяви, че вече има 140 млн. активни потребители месечно, Spotify също така регистрира оперативна загуба от 389 милиона долара през 2016 година.