Spotify вече предлага комбинирани плейлисти с музика и подкасти
Компанията има амбицията да стане водеща сила в света на подкастите

~ 1 мин.
Стрийминг платформата Spotify вече позволява на потребителите да включат и подкасти в своите плейлисти. Така човек ще има възможности да попълва библиотеките си за слушане по три начина: само с музика, само с подкасти и комбинирано от песни и подкасти.
По данни на Spotify към момента на платформата има над 3 млрд. генерирани от потребители плейлисти. В свое изявление шведската компания припомня, че плейлистите са определяща характеристика за изграждането на платформата още от старта ѝ през 2006 г. Опцията за предоставяне на персонализирано съдържание е от значение и за това „как ние продължаваме да помагаме на слушателите да открият ново съдържание“, казва още от Spotify.
Сега компанията иска да внесе натрупания опит и в сферата на подкастите, интересът към които в момента е доминиран от новинарски и криминални предавания. Най-слушани са предложенията „The Daily” на New York Times и NRP News Now” на NRP, следвани от музикалното шоу „The Joe Budden Podcast“ и крими поредиците „My Favorite Murder“ и „Crime Junkie“.
През февруари Spotify направи стратегическа крачка в нишата, като придоби продуцентската компания Gimlet, специализирана в създаването на подкасти. През март стрийминг платформата добави към портфолиото си и студиото за подкасти Parcast, продължавайки да разширява обема на темите и предаванията.
Сегашната стъпка към добавянето на подкасти към персонализираните потребителски плейлисти е още начин Spotify да популяризира собственото си оригинално съдържание.