Студентката, създала компания за 120 млн. долара
Rent the Runway бързо печели признание и помага за развитието на днешната индустрия за дрехи под наем

Снимка: Rent the Runway
Годината е 2008 г., а Дженифър Хайман, която тогава изучава МВА в Харвардския университет, е във ваканция за Деня на благодарността. Така CNBC започва очерка си за съоснователя и главен изпълнителен директор на Rent the Runway, компания за отдаване на дрехи под наем в дрешник.
Тогава сестрата на Хайман ѝ разказва, че е натрупала задължения по кредитната си карта, след като си купила рокля за 2 000 долара от универсалния магазин за луксозни стоки Bergdorf Goodman. Тя си е купила новата и скъпа дреха по една единствена причина – тъй като вече е снимана облечена във всички останали свои дрехи, което ги прави остарели за нови събития.
Когато влезете в магазин и си купите нещо, което ще носите веднъж, два или три пъти, и след това ще го захвърлите на дъното на гардероба си, е по-добре да го наемете", каза Дженифър по време на събитие в Станфордския университет.
“Вече сме готови да наемаме дрехи от т. нар. бърза мода. Това ми даде увереност, че пазарът вече съществува”, допълни тя.
Година по-късно Хайман и нейната състудентка Дженифър Флайс основават Rent the Runway. Компанията печели признание в следващите години и помага за развитието на днешната индустрия за дрехи под наем. Днес пазарната ѝ капитализация е приблизително 120 млн. долара.
Няколко дни след като компанията става публична през октомври 2021 г., от Forbes оценяват 5.1-процентния дял на Хайман на 38 млн. долара. Цената на акциите на Rent the Runway е паднала значително оттогава, като в момента е под 2 долара за брой, в сравнение с 21 долара при първичното публично предлагане (IPO).
Въпреки това през юни компанията обяви, че има рекордните 145 200 активни абонати. Тя изпреварва някои по-млади конкуренти по отношение на приходите – 296.4 млн. долара от февруари 2022 г. до януари 2023 г. – и вече е близо до това да излезе на печалба. За сравнение, притежаваната от URBN Nuuly има малко под 130 млн. долара приходи за същия период.
Нищо от тези неща нямаше да е възможно, ако Хайман не се беше научила да убеждава хората, че в идеите ѝ има стойност. Това зависело от една ключова стратегия – нейният дипломатичен подход към сътрудничеството.
Тя си спомня история от първите дни на Rent the Runway, когато Хайман и Флайс се свързват с дизайнерката Даян фон Фюрстенберг. Те успяват да си насрочат среща с нея, но Фон Фюрстенберг не харесва идеята им.
Вместо да заемат отбранителна позиция, двете съоснователки решават да изслушат дизайнерката. Хаймър си спомня, че най-голямата критика към тяхната идея е, че модната индустрия вече изпитва затруднение с рекламирането на дрехи на млади хора, а дрехите под наем биха канибализирали потребителската ѝ база.
След като Фон Фюрстенберг излага своите мотиви, Хайман и Флайс предлагат своя контрапункт – Rent the Runway би могла, всъщност, да помогне на модните марки, като привлича клиенти, които иначе не биха могли да си позволят техните дрехи.
Това е един ефективен аргумент, а Фон Фюрстенберг е поразена от откритостта и способността на Хайман и Флайс да водят диалог. Така дизайнерката, в крайна сметка, започва да си партнира с компанията и представя двете млади жени на други модни марки и на различни издатели.
Когато направите някой друг експерт, това изгражда отношения на момента. В началото отчаяно имахме нужда да градим доверие, така че другите да ни се доверяват да използваме техните стокови запаси и да не канибализираме компаниите им”, казва Дженифър Хайман.
View this post on Instagram