Таблетът е най-желан подарък за Коледа
Българите са готови да похарчат между 200 и 500 лв. за нов таблет
Повечето смятат да купят таблет за своите деца - 39%. На роднини ще подаррят таблет 27% от анкетираните, а за себе си ще купят 26% от тях. Около 6% планират да закупят таблет за повече от един човек.
Средната сума, която 44% от анкетираните са готови да похарчат за нов таблет, е между 200 и 500 лв. Една трета от участвалите в проучването биха платили за таблет между 100 и 200 лв. И за двете категории –до 100 лв. и между 500 и 800 лв, са избрани от 5%. 14% отговарят, че цената няма значение, ако таблетът отговаря на нуждите им.
Българите са активни потребители на таблети и 65% от тези, които имат таблет, го използват между 1 и 4 часа на ден, 16% от респондентите използват своето устройство по-малко от час на ден, 15% - между 4-8 часа на ден. Един потребител използва средно около 5 приложения на таблета си, като тенденцията е броят на приложенията да се увеличава с продължителността на използване на таблета, изчисляват от компанията.
79% от хората използват таблета си за сърфиране в интернет, 72% за социални мрежи. 69% от респондентите четат новини на таблета си, 68% го използват за e-mail, а 45% за електронно пазаруване и за игри.
Българските онлайн потребители посочват, че процесорът (76%) и животът на батерията (73%) са най-важните характеристики на таблета. Марката на таблета се нарежда от респондентите на трето място по важност с 45%. Тъч скрийн възможностите са важни за 45%, а 40% посочват компактния размер.
Близо 80% от респондентите мислят, че таблетът е подходяща технология за деца. 32,9% от потребителите на таблети мислят, че подходящата възраст на децата за първи таблет е между 5 и 7 годишна възраст; 26,6% мислят, че идеалната възраст е между 8 и 10 години, а 16,8% отговарят, че това е между 10 и 12 години. 9, 2% посочват между 12 и 15 години като най-подходяща възраст за първи таблет. Респондентите като цяло и особено ползвателите на таблети имат положително отношение към употребата на таблети от деца.