Технологията идва след необходимостта от нея
Нека заедно да превърнем България в разпознаваемо място, на което се създават високотехнологични продукти и услуги
Здравко Здравков:

© ECONOMIC.BG / Икономика/Красимир Свраков
Здравко Здравков е ръководител Бизнес развитие на Out2bBound от основаването на компанията. Преди това близо 3 годни е оперативен мениджър в TaxiMe. Работил е в екипа по продажбите на Данон България. Около година е бил начело на българското представителство на AIESEC, най-голямата международна организация, развиваща лидерския потенциал на студентите. Възпитаник е на СУ „Св. Климент Охридски”, има Магистърска степен по корпоративно управление от Шанхайския университет.
Нуждата създава компаниите и историята на Out2Bbound е пример точно за това. Идеята за този бизнес модел се ражда, след като Теофил Шиков, който работел в екипа по продажбите на IT компания, изненадващо получил 7-8 предложения да започне работа в други фирми. Това за него било знак, че има дефицит на добри професионалисти с продажбени умения. Тогава заедно с още трима приятели - Димитър Митков, Борис Георгиев и Здравко Здравков, проучват пазара, установяват, че има такава необходимост и създават новата компания. Нуждата ражда услугата, която започват да предлагат. Основният им фокус е, че продават от името на своите клиенти. Свързват се с хората, които вземат решенията в дадена IT компания, и работят заедно с тях. Работят директно с лидерите в технологичните компании, за да им помогнат да намерят повече бизнес клиенти на чужди пазари и да идентифицират кои са техните ключови предимства.
Здравко Здравков представя възможностите, които се откриват пред IT компании у нас да намират нови клиенти и да стигат до нови пазари:
Добър търговец е този, който не просто умее и желае да продава, а който се стреми да разрешава проблемите на клиентите си.
Нашият модел е да намираме компании, които правят страхотен продукт или услуга, и да им помогнем да достигнат до повече бизнес клиенти, но като открием и точния за тях партньор. Ние влизаме като дистанционен екип Продажби, който работи заедно с тях. Ако компанията няма яснота кои са нейните потенциални клиенти, ние проучваме пазара, тестваме какво би се търсило, къде най-добре биха реализирали своите продукти или услуги. Клиентите идват след екипа, защото ако той добре си свърши работата, те ще да са доволни и ще продължат да работят с тази компания.
IT бизнесът има нужда от нашито знание за потенциалните пазари, фирмите оценяват нашата откровеност и умението да виждаме силните и слабите им страни, както и умението да свързваме.
Продажбите не са самоцел
а са следствие от решаването на проблем. Компаниите натрупват знания в определена сфера и те могат да продават тази експертиза под формата на услуга или продукт, но често им липсва знанието как да стигнат до пазарите и то по най-добър начин. Ние им помагаме да фокусират своето внимание и да започнат да виждат неща, които преди не са забелязвали. Така предоставяме все по-голяма стойност, а богатата ни експертиза ни прави търсени.
Вземаме ноу-хау от САЩ и го доразвиваме. Подходът ни за американския пазар е един, друг е за Европа, като за всяка европейска страна има специфики. Дори езикът, на който осъществяваме контакта с потенциалните клиенти в чужбина – поне в началото, е от значение. Азиатският пазар е непроверен пазар, той обаче е интересен за част от българските IT компании. Там начинът на водене не преговори е съвсем различен.
Съветът ни към всички е: Търсете начин да дадете
повече стойност
на своите клиенти. Най-добри резултати сме постигали с компании, които знаят каква бизнес стойност дават и къде е техният пазар. Затова препоръката ми е всяка компания да се профилира, да намери своята ниша и да доразвие своята сила. Резултатите няма да закъснеят, ако всеки прави най-доброто, на което е способен, като го съобрази със спецификите на онзи, който има нужда от него. И нашият стремеж също е екипът ни да е специализиран в това да дава стойност.
На технологичните стартъпи ще кажа, че технологията идва след нуждата. Нека се фокусират не върху създаването на перфектния продукт, а на базата на обратната връзка да изяснят как
да решат конкретен проблем
Има много стартиращи фирми, които се страхуват да продават и предпочитат дълго да разработват някаква своя идея само на база визията, която имат. Това не е верният подход. Излезте и говорете с ползвателите на вашите продуктите. Направете го навреме, вижте дали идеите ви за продукт или услуга не се разминават с реалните нужди. Като цяло малко са иновативните проекти, които създават нужда. Трябва да има яснота какъв е проблемът, който те решават, и каква нужда има от това решение.
Знанието, което имаме, не може лесно да бъде натрупано и да бъдем догонени. Вероятно затова в България все още не са се появили наши конкуренти. Появяват ли се, това ще е стимул да станем още по-добри.
За компаниите сме трамплин към чужди пазари. Нека заедно да превърнем България в разпознаваемо място, на което се създават високи технологии.
Основателите на компанията: Теофил Шиков, Здравко Здравков, Борис Георгиев и Димитър Митков (от ляво надясно)
Фирмен профил
Out2Bbound e компания, създадена в България от четирима основатели (Димитър Митков, Теофил Шиков, Борис Георгиев и Здравко Здравков) преди три години. Тя съдейства на технологичните фирми да намират свои клиенти в чужбина. Помагат им да осъществяват продажбите и да растат. Едната функция е да са полезни в намирането на нов бизнес. Другата е да обучават IT сектора как да развие своите конкурентни предимства. Оказва се също, че много от IT компаниите имат страхотни идеи и екип, но им липсва познание как точно да продават. Out2Bound предоставя тази услуга вече не само за компании в България, но и на такива, които работят в чужбина и търсят верния път към пазара.
Екипът на Out2Bbound постоянно се увеличава и надвишава 21 души. Имат няколко офиса в чужбина, като един от тях е в Сингапур. В компанията работят и чужденци, а не само българи с опит в чужбина.