Telenor вече мисли за оттегляне от България
Норвежкият оператор не успя да се сдобие с телевизия и интернет доставчик и не може да се конкурира достатъчно на пазара
~ 1 мин.
Малко повече от три години, след като Globul стана Telenor, норвежците вече обмислят изтегляне от българския пазар. По информация на специализираното издание Mergermarket, Telenor води преговори с американски фонд, който да придобие телекомите на компанията в България, Сърбия и Черна гора срещу 2 млрд .евро. Името на купувача обаче засега не се знае.
Източници на Economic.bg коментираха, че норвежкият телеком, който присъства в 13 държави в Европа и Азия, напуска България заради невъзможността му да се конкурира в достатъчна степен с другите два оператора, които успяха да придобият телевизионни и интернет оператори и предлагат пакетни услуги.
Telenor придоби Globul от гръцката Cosmote в средата на 2013 г. срещу 717 млн. евро. Малко повече от година по-късно норвежците започнаха ребрандирането на компанията и подобряването на мрежата за пренос на данни. Скандинавците направиха значителни инвестиции и въведоха 4G мрежа.
Последните данни, към края на третото тримесечие, показват, че телекомът има 3.23 млн. абонати в България и те намаляват с 9% на годишна база. Свиването се дължи основно на намаляването в броя на клиентите на предплатени услуги. Средният приход от абонат (ARPU) обаче нараства – с 6% до 14 лв. на месец, показва отчетът на Telenor.
Източници на Economic.bg коментираха, че норвежкият телеком, който присъства в 13 държави в Европа и Азия, напуска България заради невъзможността му да се конкурира в достатъчна степен с другите два оператора, които успяха да придобият телевизионни и интернет оператори и предлагат пакетни услуги.
Telenor придоби Globul от гръцката Cosmote в средата на 2013 г. срещу 717 млн. евро. Малко повече от година по-късно норвежците започнаха ребрандирането на компанията и подобряването на мрежата за пренос на данни. Скандинавците направиха значителни инвестиции и въведоха 4G мрежа.
Последните данни, към края на третото тримесечие, показват, че телекомът има 3.23 млн. абонати в България и те намаляват с 9% на годишна база. Свиването се дължи основно на намаляването в броя на клиентите на предплатени услуги. Средният приход от абонат (ARPU) обаче нараства – с 6% до 14 лв. на месец, показва отчетът на Telenor.