Тийнейджърите „късат“ с Facebook по-бързо от очакваното
Изследване сочи 20% спад на тийнейджърската аудитория в САЩ

© ECONOMIC.BG / Pexels
Едно от основните предизвикателства пред Facebook е свързано с невъзможността на, иначе най-голямата в света, социална мрежа да привлече младата аудитория към платформата си. Ново проучване показва, че ситуацията за компанията е дори по-стряскаща от очакваното.
Изследване на Pew Research Center, обхващащо американската младеж, сочи, че едва 51% от тийнейджърите използват Facebook. Това е значителен спад спрямо данните за 2015 г., които организацията публикува миналата година.
Според тях по онова време социалната мрежа е била най-популярната за американските младежи, като за периода около 71% от анкетираните тийнейджъри са потвърдили, че са потребители на Facebook.
От актуалното проучване става ясно, че в момента значително по-популярни сред подрастващата аудитория са YouTube, Instagram и Snapchat. През 2015 г. Instagram например е била използвана от 20% от тийнейджърите, докато днес – от 72%, а потреблението на Snapchat е скочило от 11% на 69% към днешна дата.
Проблемите на Facebook с невъзможността да привлече младата публика между 13 и 17 години са ясни отдавна, но проучването на Pew Research Center идват да подскажат, че те се задълбочават с главоломни темпове.