Toyota обещава революция при електромобилите
Японският производител разработва технология с твърдотелни батерии за невиждан досега пробег
Toyota Motor заяви, че ще въведе високоефективни, твърдотелни батерии и други технологии, за да подобри обхвата и производителността и да намали разходите за своите електрически превозни средства.
Японският производител на автомобили заяви, че се стреми да пусне батерии от следващо поколение от 2026 г., като се стреми да спечели потребителите с превозни средства, които предлагат по-дълъг пробег и по-бързо зареждане.
Компанията също така каза, че разработва метод за масово производство на твърдотелни батерии, който цели да комерсиализира през 2027 – 2028 г.
Съобщението, което дойде ден преди годишната среща на акционерите на Toyota, където стратегията и управлението ще бъдат защитавани, представлява най-пълното разкриване досега на стратегията на автомобилния производител да се конкурира на бързо развиващия се пазар на електромобили, където изостава от конкурентите.
Акциите на Toyota поскъпнаха с 4.45% до 2161 йени във вторник.
Автомобилният производител каза, че ще произведе EV с по-ефективна литиево-йонна батерия, която ще има пробег от 1000 км. За сравнение, версията за дълги разстояния на Tesla – Model Y, най-продаваният електромобил в света – може да измине около 530 км въз основа на стандартите за тестване в САЩ.
Toyota не уточнява очакваните разходи или място на производство на новия си електромобил за дълги разстояния, нито къде ще произвежда твърдотелни батерии от следващо поколение, за които каза, че се развиват, нито разкрива необходимите инвестиции.
Това, което искаме да постигнем, е да променим бъдещето с BEV“, каза Такеро Като, президент на новото подразделение на Toyota EV BEV Factory, във видео, публикувано в YouTube канала на автомобилния производител във вторник.
„Ще пуснем следващото поколение електромобили с батерии в световен мащаб и като пълна гама на пазара от 2026 г.“, каза още Като.
Toyota също така подробно описа други технологии, които планира да внедри, за да намали разходите за своите електромобили и батерии.
Автомобилният производител обеща да използва „самоходна“ поточна линия и отливка Giga, за да намали производствените разходи, възприемайки производствената иновация, въведена от американския лидер в електромобилите Tesla.
BEV Factory, създадена през май, има за цел да произведе около 1.7 милиона автомобила до 2030 г., каза Като – около половината от 3.5 милиона електромобила, които Toyota цели да продава годишно.
През април автомобилният производител продаде 8 584 електромобила по целия свят, включително под марката си Lexus, което за първи път представлява повече от 1% от глобалните му продажби за един месец.