Toyota запазва световната автомобилна корона
Японската компания се доближава до рекордната 2019 г. въпреки множеството трудности на пазара

Снимка: Depositphotos
Групата Toyota Motor Corp. отново изпреварва германската Volkswagen AG и през 2022 г. остава най-големият световен продавач на автомобили – за трета поредна година. Японската корпорация е успяла да намали въздействието на недостига на чипове, което също засегна конкурентите, показват данни от понеделник, цитирани от местни медии.
Toyota заяви, че е продала около 10.48 милиона автомобила в световен мащаб миналата година, включително миниавтомобилите на Daihatsu Motor Co. и производителя на камиони Hino Motors Ltd., което е лек спад с 0.1% спрямо година по-рано.
Японският автомобилен гигант съобщи, че глобалното му производство се е увеличило с 5.3 процента до 10.61 милиона единици, тъй като подобрените производствени възможности в Северна Америка и Азия са помогнали за ограничаване на неблагоприятното въздействие на пандемията от коронавирус и недостига на части.
Въпреки че глобалните продажби на автомобили на Toyota спаднаха за първи път от две години, обемът остава далеч пред германския конкурент Volkswagen, чиито продажби се сринаха със 7% през 2022 г. до 8.26 милиона единици, поради прекъсвания на веригата на доставки.
Глобалното производство на Toyota Group се разширява за втора поредна година след тясна комуникация със своите доставчици, но закупуването на нови превозни средства не е настигнало търсенето, като продажбите все още са зад рекордните 10.74 милиона през 2019 г.
Нашата цел не е да станем водещи по обем на продажбите. Ще продължим да се стремим да бъдем компания, на която се доверяват във всеки регион“, каза представител на Toyota.
Вътрешното производство на Toyota се е сринало със 7.7% до 2.66 милиона единици, което е най-ниското ниво от 1976 г. Спадът е повлиян значително от недостига на части, тъй като много модели автомобили, произведени в Япония, са оборудвани с модерни функции и разчитат на много полупроводници.
Продажбите на компанията на вътрешния пазар се сринаха с 12.7% до 1.29 милиона.
Производството на автомобили в чужбина се покачи с 11.7% до рекордните 6.38 милиона, докато продажбите извън Япония нарастват с 1.7% до рекордните 8.28 милиона, благодарение на стабилното търсене в Азия.
Последните данни идват, след като автомобилният производител обяви в четвъртък, че ще повиши директора Коджи Сато в президент от 1 април, заменяйки Акио Тойода, който ще стане председател.