Транспортният министър твърди, че държавата може да управлява „Росенец“
Георги Гвоздейков отново успокои, че цените на горивата няма да скочат след отнемането на концесията от „Лукойл“

© ECONOMIC.BG / БТА
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) вече е с вписан лиценз като пристанищен оператор, с което държавата ще може да управлява нефтеното пристанище „Росенец“. Това заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който посети терминала и се включи в заседание на назначената от него комисия по приемането на обекта след прекратяването на концесионния договор с „Лукойл Нефтохим Бургас“.
Справка на Economic.bg в Регистъра на пристанищните оператори показва, че руската компания все още е вписана като оператор на „Росенец“. Реално срокът за прехвърлянето на оперативната дейност е до 15 септември, тъй като коалиционното правителство реши, че „Лукойл“ има 30 дни да финализира процедурата, считано от 15 август.
До дни трябва да се постигне и споразумение за използването на данъчния склад на територията на терминала, което е изискване за получаване на експлоатационна годност на самия пристанищен оператор, каза Гвоздейков пред журналисти, цитиран от БТА.
Процесът по поемане на управлението на терминала от държавата върви гладко, в добър диалог. Всички знаем, че решението е това и то не може да се промени. В следващите 3 месеца предстои да бъде изготвен анализ, съвместно със службите за сигурност, с Агенция „Митници“, Гранична полиция за това как точно да бъде организирана работата в обекта", каза министърът.
Той за пореден път каза, че държавата не дължи обезщетение на „Лукойл“ заради едностранното прекратяване на концесионния договор.
При така стеклите се обстоятелства държавата не дължи обезщетение, ние не можем да нарушаваме европейския регламент и приетия закон от Народното събрание. Право на компанията е да търси правата си по установения ред“, каза министърът.
Руската компания вече заяви, че ще си търси правата в съда, но за уронване на престижа заради изказвания по неин адрес от членове на управляващата коалиция.
Гвоздейков беше категоричен, че процедурата по прехвърляне на управлението на нефтения терминал „Росенец“ няма да се отрази по никакъв начин на цените на горивата в България.
Цената на горивата се определя от борсовите цени на продуктите. Петролният пазар е отворен, така че цените на горивата не се влияят от това, което се случва на „Росенец“ в момента“, каза още транспортният министър.
Припомняме, че президентът Румен Радев даде на Конституционния съд решението за отнемането на концесията, като един от мотивите му бе именно опасността в България да се появи дефицит на гориво и цените за гражданите да скочат рязко.