БДЖ започва да се грижи за пътниците, обяви транспортният министър

До момента основната задача на министерството бе да се погасят дълговете на дружеството

БДЖ започва да се грижи за пътниците, обяви транспортният министър
Транспортният министър Росен Желязков заяви, че досега БДЖ се е грижила за себе си, а вече ще се грижи за пътниците. В интервю за в. „24 часа“ той обясни, че до момента основната задача на ресорното министерство и на ръководството на холдинга е била да се погасят дълговете на дружеството, които вече са изчистени. От тук нататък целта е по-качествена услуга, по-малко грешки, което да доведе до завръщане на славата на жп транспорта у нас.

Министърът разкри още, че е изпратил одити в БДЖ „Пътнически преводи“ и в Национална компания „Железопътна инфраструктура“, с които да се провери дали се спазват графиците за движение на влаковете, както и проходимостта на жп линиите. Относно стопирането на процедурата за закупуване на нови 42 мотрисни влака преди седмици, транспортният министър заяви, че е добре КЗК да се произнесе „за да даде аргументи за моето бъдещо решение“ и дали ще бъдат променени някои от изискванията в търга. Срещу тези изисквания обжалваха някои от най-големите производители на влакове в света - Шкода и Сименс.

Желязков отново заговори за билетопродаващата система, която се очаква от години. По негови думи, тя трябва да е готова през март 2019 г. В интервю за Economic.bg през май тази година изпълнителният директор на дружеството Владимир Владимиров обясни, че системата се въвежда поетапно, като за нея са необходими валидиращи устройства, с които билетите ще се проверяват във влака. 
Коментари: 0