Три звезди Мишлен за добрия търговец
Денислава Керезова споделя работещи инструменти за изкуството на продажбите

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Най-ценното, което имаме, е нашата връзка със света и силата на осъзнатата комуникация. Способността да осъзнаваме и да изграждаме взаимоотношения е умение, което може да донесе изобилие и просперитет, но може да ни изправи пред предизвикателства и загуби, ако оставяме на случайността посланията, които идват към нас. Когато разберем, че всичко в заобикалящия ни свят е отражение на нас самите, сме готови за голямата промяна в живота си. Това казва Денислава Керезова, която е успешен търговец и на стоковата борса, и в областта на недвижимите имоти. Създател е на бранда „Търговецът на Новата Земя“, чрез който помага да овладеем изкуството на продажбите:
Думата търговец е наложена като професия, която някой избира, за да предлага определен вид стоки или услуги.
Новата Земя
дойде след трансформацията, която преживях в търсене на отговор защо едни хора успяват, а други – не, защо едни преследват сделките с цената на много усилия, а при други всичко става с лекота. Когато започнем да подлагаме на съмнение утвърдените правила, разбираме, че ако едно правило е истинно и валидирано, прилагането му винаги трябва да води до желания резултат на 100%. Преди време ме попитаха как и защо съм успешен търговец. Тогава се запитах кои са инструментите, с които всеки може да постига по-добри резултати. И стигнах до древните пътеки на непреходните закони на духовното развитие на личността. Приех като своя мисия да помогна на търговците, търсещи ново знание, да променят реалността си. Брандът „Търговецът на Новата Земя“ се роди след квантовия скок, който самата аз направих. Това е решение, в което разбираш, че единственият шанс
да бъдеш полезен
и да създадеш люботворящ свят, е като се научиш да му служиш през сърцето си.
Добре познатият досега модел на „успешния“ търговец изчерпва хората, защото в преследване на резултата те губят много енергия. Този модел води до срив и човек започва да пита има ли друг път до хората. Първата стъпка към промяната е поемане на пълна отговорност за сътворения резултат. Само тогава може да започне трансформация и промяна на реалността. Обикновено ще чуем от търговците, че януари е слаб месец, че през февруари трябва да се пуснат повече реклами… Това е живот извън нас. Няма такова нещо като икономическа криза и рекламен тренд, има мисли, думи и действия, с които сме създали тази реалност.
Разликата
между двата модела е, че при единия търсим промяната в околния свят, като определяме себе си като жертва на заобикалящата среда, а в другият разбираме, че цялата ни реалност е наше отражение.
Петър Дънов казва, че минаваме през живота като през пустиня. Всеки носи мъдрост - един шепа вода, друг - голям съд, трети е при извора. Тези, които са готови, ще приемат това, което им споделям, като отговора, който са търсили. Губим много време в колебания, вместо
да опитаме нови възможности
Моделът, който прилагам, работи безотказно, той не е измислен от мен, това са закони от най-древни времена. Много компании постигат голям растеж, поставяйки като основа тези закони на взаимодействие. Който избере да върви по този път, трябва да поеме пълна отговорност за целия заобикалящ го свят - държава, икономика, клиенти, приятели - огледален образ на нас самите. Ако се бунтуваме срещу огледалото, и то ще се бунтува срещу нас. Но започнем ли да улавяме конкретните сигнали от околния свят и да ги разчитаме, ще направим промяната отвътре в името на околния свят. Така се променя и екранът около нас. При добре познатия модел на продажби още преди да сме помогнали на някой друг, търсим успех за себе си. Това е като земеделец, пропуснал етапа на сеитба, но бърза да извади комбайна за жътва. Много пъти сме чували, че каквото посеем, това ще пожънем – но дали сме го разшифровали?
Да служим на хората
с вярата, че каквото сме посели, това ще се върне при нас - този метод за привличане на продажби няма нищо общо с познатите инструменти за активно търсене на клиенти. С правилните стъпки от наша страна клиентите сами започват да идват при вас.
Един от любимите ми духовни водачи е Геше Майкъл Роуч. След като завършва университета в Принстън, отива в Тибет, там прекарва 25 години и става посветен будистки монах. Титлата „геше” (майстор на будизма) получава от манастира Сера Мей. Когато се връща в Ню Йорк, с малка инвестиция основава Andin International Diamond Corporation, която нараства до компания с над 250 млн. долара годишни продажби и през 2009 г. тя е придобита от Уорън Бъфет. Нека си направим и тест и да видим когато даваме на околния свят онова, от което той има нужда, какво ще получим. Моралните принципи си действат и когато търговецът свърже ума и сърцето си и работи за другите, на следващ етап ще види
необятни възможности
пред себе си.
Когато сте сътворили един проблем, за да се справите с него, направете обратното на това, с което сте го създали. Не се страхувайте да излизате от зоната си на комфорт. Задайте си въпроса защо сте търговец. Дайте си сметка дали това, което продавате, е наистина от полза. Ако продуктите са вредни, под формата на проблеми това се връща към търговеца по знака на безкрайността.
Преди време посетихме заведение в Тоскана със звезда Мишлен и аз внимателно наблюдавах всичко. Проучих, че първата звезда Мишлен се дава, когато ресторантът има качествено меню и поддържа кухня с постоянно висок стандарт. Когато търговецът даде на свой клиент решение, което няколко пъти надхвърля очакванията, той ще привлича с това, че прави живота му по-добър. Втората звезда Мишлен се дава, когато ресторантът предлага нещо изключително и си заслужава отново да се отбиете. Когато ти самият си получил
решение
от търговец по изключителен начин и се появи приятел, който има същата нужда, пращаш го при точния търговец. После и този човек ще му доведе други клиенти, без да са положени повече усилия за това. Третата звезда Мишлен добрият търговец я получава от хората, на които е променил живота. Всеки ден с отговорност аз работя за трите звезди Мишлен на моето „заведение“, наречено търговец.
Всички търсят краткия път към успешната търговия. Условието е да си купите куфар, в него да сложите егото си и да го пратите на почивка на остров Бали поне за 1 година. После процесът тръгва по нов начин. Голямата промяна става с малки стъпки. Превърнала съм се в Биг Брадър на собственото си съществуване. Живея в името на хората и те ми отвръщат с готовността да ми служат. Фокусът определя характера на резултата.
Текстът е част от бр. 126 на сп. „Икономика“. Публикува се в Economic.bg по силата на партньорско споразумение между двете медии. Темите и мненията са подбрани от екипа на списанието и не съвпадат непременно с редакционната политика на Economic.bg.