Цените на винетките остават непроменени
Има готов проект за магистрала София-Видин на стойност 890 млн. лева

© ECONOMIC.BG / БГНЕС
„Взели сме решение да не повишаваме цената на винетката през този мандат.“ Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, по време на инспекцията на критични участъци, предвидени за спешен ремонт на АМ "Тракия".
„Все пак имаме ангажимент цената да е социално поносима. Това е причината да се търси баланс и социално приемлива цена“, обясни министър Павлова.
По думите й трябва да се търси реализацията на приходи, които да бъдат инвестирани в поддържането на пътната мрежа. „Ето за това работим, със съдействието на Световна банка, за въвеждането на ТОЛ системата, по която всъщност ще заплащат повече, тези които най-много рушат - тежкотоварните превозни средства.“
„Надявам се, а и европейската директива го изисква, през 2018 г. след въвеждането на такъв тип заплащане, моделът да е по-справедлив и да имаме повече приходи, с които да поддържаме пътищата“, допълни министър Павлова.
Състоянието на пътя към Видин и Дунав мост е много лошо. Пътят е затворен, а обходните пътища, които в момента се ползват, не са предвидени за тежки камиони и затова състоянието им се влошава и е компрометирано.
„Огромни са средствата, които са необходими за този пътен участък. Предвидили сме за финансиране по линия на програмата „Региони в растеж“. Там е заложена цялостна реконструкция на пътя, включително пътната основа“ обясни министър Павлова. По думите й е възможно след края на лятото програмата да бъде одобрена, а през следващата година да се пристъпи към избор на изпълнител.
„Трябва да има цялостно и трайно решение на този въпрос. Знаете, че имаме готов проект на магистрала от София до Видин. Само за участъка Мездра-Ботевград, необходимите средства са 340 млн. лева. За целия участък разчетът е 890 млн. лева. Ресурсът е огромен и такива средства няма предвидени в оперативната програма, но сме кандидатствали по плана „Юнкер“. Ще разчитаме на европейската солидарност, защото за такъв огромен, почти милиардов ресурс, нямаме друга алтернатива“, завърши Павлова.