Uber стартира отново тестовете на автономни коли
Технологичният стартъп проведе тридневно разследване на катастрофата с неин автомобил
![Uber стартира отново тестовете на автономни коли](/web/files/articles/71510/narrow_image/thumb_1040x585_ubersa.jpg)
~ 1 мин.
След кратко разследване на инцидентът от събота, Uber Technologies възобнови тестовете на автономни автомобили по пътищата на Сан Франциско. Говорителят на технологичния стартъп обяви, че през тази седмица предстои възстановяване на изпитанията в Темпе и Питсбърг.
В събота Uber преустанови пилотната програма след катастрофата, в която карано от човек превозно средство „не успява да спре" до автомобил на Uber, докато е правил завой. Колата на Uber е била в режим на автономно движение по време на катастрофата. При инцидента не е имало сериозни щети, а хората не са пострадали тежко.
Шофьор и инженер са били на предните седалки на джипа Volvo на Uber в момента на инцидента, стандартно изискване за самоуправляващите се коли. На задната седалка не е имало никой, пише Reuters.
Експерти по автономните превозни средства поясняват, че катастрофи с участието на такива автомобили ще се случват, но докато автономната технология се подобрява непрекъснато, ще се подобрява и безопасността на всички на пътя.
„Колите без шофьори продължават да стават все по-добри, колкото повече се карат, докато хората имат приблизително постоянно ниво на безопасно шофиране през годините", казва Ход Липсън, професор по машинно инженерство и роботика в Колумбийския университет. Според него се случват около 23 хил. пътни инцидента със смъртни случаи седмично в целия свят. „Идеята, че по някакъв начин шофьор – човешко същество, ще направи пътуването по-сигурно, представлява фалшив комфорт и потенциално е опасно подвеждащо мислене", казва той.
В събота Uber преустанови пилотната програма след катастрофата, в която карано от човек превозно средство „не успява да спре" до автомобил на Uber, докато е правил завой. Колата на Uber е била в режим на автономно движение по време на катастрофата. При инцидента не е имало сериозни щети, а хората не са пострадали тежко.
Шофьор и инженер са били на предните седалки на джипа Volvo на Uber в момента на инцидента, стандартно изискване за самоуправляващите се коли. На задната седалка не е имало никой, пише Reuters.
Експерти по автономните превозни средства поясняват, че катастрофи с участието на такива автомобили ще се случват, но докато автономната технология се подобрява непрекъснато, ще се подобрява и безопасността на всички на пътя.
„Колите без шофьори продължават да стават все по-добри, колкото повече се карат, докато хората имат приблизително постоянно ниво на безопасно шофиране през годините", казва Ход Липсън, професор по машинно инженерство и роботика в Колумбийския университет. Според него се случват около 23 хил. пътни инцидента със смъртни случаи седмично в целия свят. „Идеята, че по някакъв начин шофьор – човешко същество, ще направи пътуването по-сигурно, представлява фалшив комфорт и потенциално е опасно подвеждащо мислене", казва той.