Unilever предприема мерки да се продаде много над $143 млрд.

Англо-холандският консорциум ще опита да вдигне рентабилността си и от там - цената

Unilever предприема мерки да се продаде много над $143 млрд.
Англо-холандският консорциум Unilever ще опита повиши рентабилността на операциите, като по този начин иска да вдигне цената си. Целта на един от най-големите производители на потребителски стоки в света е да преразгледа начините за увеличаване на цената на акциите си и да положи повече усилия за свиване на разходите.

Тази стратегия би трябвало да вдигне цената на следващата оферта за придобиване. Преди седмица Unilever отказа 143 млрд. долара, които американската Kraft Heinz предложи.

Решението на Unilever да предприеме действията веднага след като стана мишена на оферта предполага, че ръководството счита, че Kraft може да поднови своя интерес, след като неговите поддръжници милиардери вкусиха от рядкото поражение.

"Събитията от миналата седмица подчертаха необходимостта от по-бързото възпроизвеждане на стойността на Unilever", се казва в изявление на компанията. Акциите на Unilever се повишиха с 2.6% на борсата в Лондон след публикуваното съобщение за пресата. Unilever обещава да завърши преразглеждането до началото на април.

В отделно съобщение за пресата Unilever подобри прогнозата си за базовата рентабилност по оперативна печалба: в момента компанията очаква, че стойността й ще бъде близо до горната граница на прогнозата в диапазона от 40 до 80 базисни пункта.

Kraft вече блокира подновяването на  интереса си към англо-холандската компания в период за шест месеца, а от своя страна Unilever изрази увереност в подкрепата, която има от дългосрочни инвеститори.

Друга хипотеза, е че двете изявления очертават планове, за да гарантират, че акционерите няма да бъдат изкушени от по-нататъшни предложения за поглъщане. 

Коментари: 0