В опит да разнообрази портфолиото си: Coca-Cola залага на луксозно мляко
През 2020 г. Coca-Cola придоби напълно Fairlife за първоначалните 980 милиона долара

© ECONOMIC.BG / fairlife/Instagram
Когато Джеймс Куинси стана главен изпълнителен директор на Coca-Cola през 2017 г., пазарът на газирани напитки вече отбелязваше спад заради негативното им въздействие върху здравето. Затова гигантът в производството им се впусна в опити да разнообрази портфолиото си. Един от тях включваше придържане към основите, или връщане към кравето мляко, разказва CNN.
Стартирала през 2012 г., Fairlife – първоначално основана като съвместно предприятие между Coca-Cola и производителя на млечни продукти на едро Select Milk Producers – използва причудливи, минималистични опаковки за своите нишови ядкови и бадемови млека, превъзхождайки продуктите в големи разфасовки.
История на придобиването
През 2020 г. Coca-Cola придоби напълно Fairlife срещу 980 милиона долара – придобиване, което далеч надхвърли очакванията на гиганта за безалкохолни напитки, което се дължи отчасти на популярността на социалните медии в областта на здравето и уелнеса.
Докато американците се сблъскват с по-високи цени на храните и нужда от намаляване на разходите, те все още са привлечени от ултрафилтрираната система на Fairlife, която извлича лактозата и захарта, но удвоява протеина.
През 2022 г. Coca-Cola обяви, че продажбите на Fairlife надхвърлят 1 милиард долара. Успехът се дължи на марката протеинови шейкове Core Power, която е популярна в много магазини и няма преки конкуренти на пазара.
Но в последния си отчет миналата седмица Coca-Cola прогнозира известно забавяне на растежа на Fairlife през 2025 г., докато изгражда съоръжение в Ню Йорк, а газираните напитки все още съставляват огромна част от продажбите й (нейният конкурент Pepsi, от друга страна, разчита на своята марка за закуски Frito-Lay). И в сравнение с другото голямо придобиване на Coca-Cola в сектора без газирани напитки – Costa Coffee през 2018 г. – Fairlife далеч го изпревари.
Очакванията никога не са били Fairlife да бъде толкова успешна, дори тези на Coca-Cola“, казва Каумил Гаджравала, анализатор от финансовата компания Jeffries.
Придобиването е структурирано така, че да има печалба - което означава, че платената сума, в крайна сметка, ще се основава на успеха на марката.
Общата сума на придобиването сега се очаква да бъде 6.2 милиарда долара плюс първоначално платените 980 милиона долара, според последния отчет на Coca-Cola. Това би го наредило сред най-скъпите придобивания на компанията досега.