Вечерни новини: България е топ дестинация за 2024 г.; Полетите от София до Рияд спират
АПИ отвори ценовите оферти за дублиращите трасета на две магистрали и още акценти от деня

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Lonely Planet обяви България за топ туристическа дестинация за 2024 г.
Популярният туристически пътеводител Lonely Planet включи България, по-точно Дунавския лимес, в топ дестинациите за посещения през 2024 г. Според организацията най-доброто време за посещение на страната е през месец април.
Wizz Air спира полетите от София до Рияд
Шест месеца след като директната линия от София до столицата на Саудитска Арабия, Рияд, беше разкрита – от края на октомври Wizz Air повече няма да изпълнява полети между двата града. Причината за тази промяна е нисък интерес от страна на пътниците, обяви превозвачът.
България е съгласна да внася повече в бюджета на ЕС
България е склонна да подкрепи по-високите национални вноски в общия бюджет на Европейския съюз. Това е позицията, която премиерът Николай Денков е изразил по време на заседанието на Европейския съвет в Брюксел, съобщава правителствената пресслужба.
Нощният транспорт в София отново се връща (схема на спирките)
От 1 ноември нощният транспорт в София стартира отново, съобщава Центърът за градска мобилност на страницата си във Facebook. Това се случва след близо 3-годишно прекъсване на нощните линии заради пандемията. Билетът струва 2 лв. и важи за неограничен брой прекачвания.
АПИ отвори ценовите оферти за дублиращите трасета на две магистрали
Агенция „Пътна инфраструктура“ отвори ценовите оферти на участниците в търга за актуализация на технически проекти и основен ремонт на две дублиращи трасета на магистралите „Хемус“ и „Тракия“. От тях се вижда, че абсолютно всички предложения на фирмите надхвърлят заложените прогнозни стойности.
Рекорден брой българи са почивали в Гърция през септември
Рекорден брой българи са отишли на почивка в Гърция през този септември, става ясно от данни на Националния статистически институт (НСИ) за пътуванията на български граждани в чужбина и посещението на чужденци в България.
Българите не познават достатъчно предстоящия енергиен преход
България се проваля в планирането и комуникирането на целите си за декарбонизиране на икономиката, има остра липса на консултации с обществото и навременен диалог. Липсва ясна стратегия за излизане от изкопаемите горива и замяната им с по-нови, чисти и ефективни технологии. България още не е представила Интегрирания национален план Енергетика и климат (ИНПЕК), от което страдат хората най-вече в зависимите от въглищата общини.
Нужно е опростяване на регулациите за инвестиции в сближаване
Министерският съвет одобри доклад за резултатите от неформалната среща на Съвета на Европейския съюз по общи въпроси, част „Кохезионна политика“, която се проведе на 28 – 29 септември 2023 г. в гр. Мурсия, Испания.
„Комстил“ влага 1.5 млн. лв. в автоматизирана складова база
Автоматизирана складова база на дружеството „Комстил“ ЕООД получи сертификат клас „Б“ за инвестиция от министъра на иновациите и растежа Милена Стойчева. Компанията, която развива дейност в производството, вноса и износа на алуминиева PVC дограма, щори, окачени фасади, ще инвестира 1.5 млн. лв. в съоръжението.
„Оформя се нов елит – технологичен“: Възходът на AI е неизбежен, промените също
Трябва да приемем промените и да прегърнем новите технологии с изкуствен интелект. И това дори не е въпрос на избор, тъй като възходът на AI просто е неизбежен. Забавим ли се, ще изостанем безвъзвратно – било то на личностно ниво или от гледна точка на компания или държава.
„Страна на чудесата“: Турция пак показа как се прави впечатляващ рекламен клип (видео)
Турция: Страна на чудесата. Това е слоганът на новата рекламна кампания на Турция, подготвена от националния превозвач Turkish Airlines в партньорство с Карем Бюрсин – турски актьор, израснал в САЩ.
Electrolux съкращава 3000 служители
Шведската Electrolux AB, един от най-големите производители на домакински уреди в света, планира да съкрати 3 хиляди служители. Това е част от програмата за намаляване на разходите, която има за цел да се справи със слабото търсене и ценовия натиск от конкурентите.