Wizz Air спира полетите от София до Рияд
Интересът към Саудитска Арабия се е оказал слаб и линията оцеля само шест месеца

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Шест месеца след като директната линия от София до столицата на Саудитска Арабия, Рияд, беше разкрита – от края на октомври Wizz Air повече няма да изпълнява полети между двата града. Причината за тази промяна е нисък интерес от страна на пътниците, обяви превозвачът.
В отговор на въпроси на Economic.bg от пресцентъра на авиокомпанията уточниха, че самолетите ще се пренасочат към три други дестинации – две в Италия и една в Кипър, към които има много по-голям интерес.
Така полетите от София до Катания, Италия, ще се увеличат от 2 до 3 пъти в седмицата. Тези до Ларнака, Кипър, ще станат четири пъти в седмицата, а полетите от София до Милано ще станат девет пъти в седмицата.
Пътниците, които са засегнати от тази промяна, са информирани своевременно, като Wizz Air им предлага избор на алтернативен полет в зависимост от наличността, пълно възстановяване на сумата по избрания по време на резервация начин на плащане или 120% от първоначалната цена на билета под формата на кредит в техния WIZZ акаунт“, уточниха от авиокомпанията.
Провалена инициатива
Припомняме, че още през януари тази година Министерството на икономиката, което се управляваше от тогавашния служебен министър Никола Стоянов, проведе среща с министъра на икономиката и планирането на Кралство Саудитска Арабия Файсал Ал-Ибрахим в Рияд. На въпросната среща беше обсъдено именно пускането на директна линия. Няколко месеца по-късно Wizz Air подписа меморандум за разбирателство с Министерството на инвестициите на Кралство Саудитска Арабия по инициатива на Министерството на туризма, което тогава се управляваше от Илин Димитров. И така, през април линията стартира.
След появилата се информация, че превозвачът спира да лети от София до Рияд, Илин Димитров написа гневен пост във Facebook, в който споделя, че това ще донесе само усложнения за сектора.
Закриването на директната линия усложнява неимоверно много създаването на туристически продукт. Макар и нискобюджетна, тя щеше да е в помощ и за инвеститорите. Явно не ни трябват платежоспособни туристи. Туризмът се нуждае от подобряване на достъпността и свързаността, а не от влошаване“, пише той
От Wizz Air не коментираха какви срещи са провели с ресорните министерства в България преди вземането на окончателното решение за прекратяване на линията.