Viber прекратява бизнес отношенията с Facebook
Кампанията #StopHateForProfit срещу социалната мрежа ескалира
Viber се присъединява към нарастващото глобално движение #StopHateForProfit срещу технологичния гигант Facebook, като обяви официално, че прекратява всякакви бизнес отношения с американския гигант. Компанията спира рекламните разходи, като обяви още, че ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY.
Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията помежду им да приключат до началото на юли 2020 г.
Гневът срещу Facebook ескалира на фона на невъзможността на най-голямата социална мрежа да защити данни на своите потребители и да овладее речта на омразата. Големи рекламодатели разкритикуваха политиката на социалната мрежа и подеха активни действия, прекратявайки разходите си за реклама в платформата.
Сред включилите се в движението #StopHateForProfit са Verison, Ben&Jerry’s, Dashlane, Patagonia, Eddie Bauer и други. Протестите от последните седмици бяха подети от група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във Facebook да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на Facebook да защити потребителите от омразна реч.
„Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Facebook, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Viber. С действието си, компанията подкрепя движението #StopHateForProfit и прекратява всички взаимоотношения с Facebook“, се казва в изявлението на Viber.
“Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, Facebook стигна твърде далеч. Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата.”, сподели Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор на Viber.