Винетките стават задължителни по Северната тангента на София
Столична община и АПИ ще продължат да търсят законово решение скоростният път да бъде изключение

~ 2 мин.
За Северната скоростна тангента ще продължим да говорим с колегите от АПИ, имаме много добра комуникация и търсим приемливо в рамките на закона решение. Това коментира зам.-кметът на столична община с ресор транспорт Дончо Барбалов след срещата с ръководството на АПИ. Те обсъждаха дали да се въведе пътна такса за ползването на Северната скоростна тангента, която е свързваща пътна артерия за транзитния трафик от автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Струма“ и ГКПП „Калотина“.
Необходимостта от дискусия се появи, след като вчера Министерският съвет реши пътят Калотина-София да се превърне в нова магистрала с име „Европа“, като тя ще включва и Северната скоростна тангента. Това означава, че ще има нужда от винетен стикер за използването на скоростния път, въпреки че се намира в рамките на града.
Основната алтернатива на Скоростната тангента е северната дъга на Околовръстния път на София. Той обаче трудно побира целия трафик и това се видя през есента на тази година, когато АПИ трябваше да направи ремонт на ремонта на Скоростната тангента.
Директорът на Националното ТОЛ управление Антон Антонов подкрепи казаното от столичния зам.-кмет и обясни, че се търси законов начин за Северната скоростна тангента, с който да бъде освободена от задължителните до настоящия момент винетни стикери.
„От 1 януари Северната скоростна тангента ще бъде с винетки. Обсъждат се вариант, при който да бъде даден гратисен период от един месец да не се налагат глоби на водачите, които са без винетки. Повече яснота ще има след Нова година“, обясни Антонов, цитиран от "Фокус".
Необходимостта от дискусия се появи, след като вчера Министерският съвет реши пътят Калотина-София да се превърне в нова магистрала с име „Европа“, като тя ще включва и Северната скоростна тангента. Това означава, че ще има нужда от винетен стикер за използването на скоростния път, въпреки че се намира в рамките на града.
Основната алтернатива на Скоростната тангента е северната дъга на Околовръстния път на София. Той обаче трудно побира целия трафик и това се видя през есента на тази година, когато АПИ трябваше да направи ремонт на ремонта на Скоростната тангента.
„Проведохме разговор от гледна точка на напрежението, което възникна в някои райони на града. Това, което се разбрахме до момента, е за северната част на околовръстния път да не се изискват винетки. За южната, знаете, че и до сега не се изискват. Търсим начин до всяко населено място на територията на Столична община да има път, по който хората да могат да пътуват без да е необходимо да се закупуват винетки“, коментира Барбалов.
Директорът на Националното ТОЛ управление Антон Антонов подкрепи казаното от столичния зам.-кмет и обясни, че се търси законов начин за Северната скоростна тангента, с който да бъде освободена от задължителните до настоящия момент винетни стикери.
„От 1 януари Северната скоростна тангента ще бъде с винетки. Обсъждат се вариант, при който да бъде даден гратисен период от един месец да не се налагат глоби на водачите, които са без винетки. Повече яснота ще има след Нова година“, обясни Антонов, цитиран от "Фокус".