Vivacom намалява неустойките при прекратяване на договор
Те ще влязат в сила от януари и май 2015 г., като се предвижда потребителят да дължи до 6 или 3 месечни такси
VIVACOM ще бъде първият от мобилните оператори в България, който ще намали размера на неустойката при предсрочно прекратяване на договора по желание на потребителя. Промяната, която е изцяло в полза на клиентите, е резултат на съвместната работа между телекома и Комисията за защита на потребителите (КЗП), която обърна внимание на всички мобилни оператори за наличие на неравноправна клауза в потребителските договори, предвиждаща необосновано висока неустойка при предсрочно прекратяване. Това се казва в съобщение на компанията от днес.
VIVACOM стартира съвместна работа и преговори с Комисията и направи предложение за съществена промяна в политиката си за условията на прекратяване на договорите за електронни съобщителни услуги от страна на физическите лица, които са абонати на телекома.
В резултат на това, размерът на
неустойката при предсрочно прекратяване на договора няма да надвишава три
месечни такси по техния стандартен размер, независимо от неговата
продължителност (12 или 24 месеца). В тези случаи, ако на абонатите е
предоставена отстъпка от цената на абонаментните планове или от пазарната цена
на закупени от тях устройства, те ще следва да възстановят и част от стойността
на предоставените по договора отстъпки, съответстваща на оставащия срок на
договора.
Новите условия по договорите ще се прилагат само за потребителите, които са физически лица и ще се реализират на два етапа, тъй като е необходима съществена промяна на счетоводната политика и софтуерни програми на телекома за администриране на услугите.
Първият етап влиза в сила от 13 януари 2015 г. и предвижда максимална неустойка от 6 месечни такси при предсрочно прекратяване на договора, независимо от неговата продължителност.
Вторият етап влиза в сила от 1 май 2015
г. и предвижда максимална неустойка от 3 месечни такси за всички договори за
една или две години, като абонатите ще трябва да възстановят и използваните отстъпки за дългосрочен договор
и субсидии за устройства, съответстваща на оставащия срок на договора.
Междувременно,
до края на месец ноември всички клиенти на VIVACOM ще бъдат информирани писмено
чрез фактурите си, че предстоят изменения в общите условия на телекома.