Volvo Cars лансира нова марка за мобилни услуги и споделени превози
Днешният потребител все по-рядко иска да притежава своя кола и шведският играч съзнава добре тази тенденция

© ECONOMIC.BG / Volvo Cars
~ 2 мин.
Компанията Volvo Cars изглежда решена да затвърди позициите си не просто на автомобилен производител, но и да си спечели верни клиенти в лицето на съвременните потребители, за които традиционното притежаване на кола постепенно остава на заден план. Шведският играч създаде ново бизнес звено Volvo Vars Mobility, което идва на фона на дългосрочната стратегия за внедряването на услуги за мобилност и споделяне на превозни средства.
Компанията официално представи своя нов бранд – М, който ще разшири глобално мобилните операции на Volvo Cars. Целта е да се осигури надежден достъп на заявка за автомобили, се казва още в прессъобщение.
Потребителите ще ползват услугите чрез специално разработено за целта приложение. По-интересното е, че М ще изследва техните нужди, предпочитания и навици, така че да направи преживяването персонализирано.
„Услугите, които понастоящем се предлагат, са свързани предимно с алтернативи на такси или обществен транспорт”, изтъква Бодил Ериксон, изпълнителен директор на Volvo Car Mobility. За разлика от тях технологията в М ще прави повече от това да ги информира откъде могат да си вземат кола.
М ще дебютира през пролетта на 2019 г. в Швеция и САЩ. Тестове вече се провеждат в Стокхолм, като градът ще служи за бъдеща база за развитие на М. Подробни бета-тестове ще се проведат през есента.
Целта на Volvo Cars е да стане директен доставчик на услуги, като стъпката е част от новата ѝ мисия под наслов „Свободата да бъдеш мобилен“.
Новият бизнес на Volvo Cars се базира около Sunfleet – една от първите в света компании за споделяне на автомобили, която се управлява от Volvo от 1998 г. насам. Днес Sunfleet има около 50 000 абонати, автопарк от 1 700 коли и се ползва в около 50 шведски града. Тя ще бъде напълно интегрирана в М през 2019 г. и ще може да се ползва безпроблемно от всички налични към момента ползватели.
„Мобилността претърпява фундаментална трансформация и Volvo Cars е водеща фигура в този процес. Стартирането на М ще създаде нови източници на приходи за Volvo Cars и ще бъде неразделна част от амбицията на компанията да изгради повече от 5 милиона директни отношения с потребители до средата на следващото десетилетие“, допълни Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars.