Volvo напуска ACEA заради различия в екологичните цели
Шведската автомобилна компания си е поставила амбициозни цели за постигане на въглеродна неутралност, а Асоциацията още лобира за бензина и дизела
Volvo Cars заяви, че ще напусне Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) до края на 2022 г. Шведският производител се позовава на различията между стратегията си за нулеви емисии и тази на европейската автомобилна лобистка група, пише специализираният сайт ESGnews.bg.
Компанията се ангажира да премине изцяло към електрическа гама автомобили до 2030 г., пет години по-рано от предложението на Европейския съюз за ефективна забрана на автомобили, работещи с изкопаеми горива.
Volvo е привърженик на по-бързото преминаване към транспорт с нулеви емисии. В същото време ACEA заяви след гласуването на забраната на дизеловите и бензинови коли в Европейския парламент, че „всяко дългосрочно регулиране, излизащо след това десетилетие, е преждевременно на този ранен етап.“
В изявление на Volvo се казва, че „ние заключихме, че стратегията и амбициите за устойчивост на Volvo Cars не са напълно съобразени с позицията и начина на работа на ACEA на този етап“.
Затова вярваме, че е по-добре да поемем по различен път засега“, добави автомобилният производител. „Това, което правим като сектор, ще изиграе важна роля при вземането на решение дали светът има шанс да ограничи изменението на климата.“
Новината идва по-малко от месец, след като четвъртият най-голям производител на автомобили Stellantis заяви, че ще напусне ACEA до края на 2022 г. като част от нов подход за справяне с проблемите и предизвикателствата на бъдещата мобилност, включително преминаване от традиционна лобистка дейност.
Европейската асоциация на производителите на автомобили, широко известна с френския си акроним ACEA, е основната лобистка група в индустрията от създаването си през 1991 г. Асоциацията обединява 16-те големи европейски производители на автомобили, камиони, ванове и автобуси.