Volvo представи първия си напълно електрически автомобил (видео)

Polestar 2 влиза в пряка конкуренция с Tesla Model 3

Volvo представи първия си напълно електрически автомобил (видео)
Volvo Cars представи онлайн първия си напълно електрически седан в сряда. Той ще се продава под луксозния бранд на компанията Polestar и влиза в пряка конкуренция с Model 3 на Tesla, предава Reuters. Polestar 2 идва след плъгин хибрида Polestar 1. 

Автомобилът Polestar 2 ще струва 59 900 евро (68 100 долара) и може да измине около 440 км с едно зареждане. За сравнение цента на Model 3 за Европа е 58 800 евро и има пробег от 418 км. 

Двата конкурентни автомобила се характеризират с това, че са по-евтини от повечето електрически коли на пазара в момента. И Tesla, и Polestar се целят в по-масовия потребител, залагайки на напредъка си в батерийната технология и обещавайки постепенно поевтиняване на своите продукти. 

Стартирането на Polestar идва на фона на опитите на Tesla да стимулира продажбите на Model 3в  Европа и Китай, където последните държавни субсидии и програми помагат за навлизането на електрическите превозни средства. Същевременно тези мерки в САЩ се ограничават и търсенето на вътрешния пазар намалява. Наред с това Tesla продължава да се сблъсква с най-различни проблеми, а анализатори твърдят, че Polestar може да се похвали със силен инженеринг, бидейки рожба на платформата Volvo. 

Автопроизводители като Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW започват да доставят премиум електромобили в опит да укрепят позициите си на пазара, на който в момента доминира Tesla. 

Осигуряването на електрическия пазар става все по-важно, тъй като търсенето на традиционни превозни средства с вътрешно горене се забавя в Китай и Европа, отчасти поради тарифите, произтичащи от търговската война на Вашингтон с Пекин.

Polestar 2 е първият от петте напълно електрически автомобила, които Volvo Cars, собственост на китайската Geely, е обещала.

Автомобилът ще бъде достъпен за онлайн поръчка първоначално в Китай, Съединените щати и Канада, както и в шест европейски пазара. Ръководството смята, че всеки от трите регион ще допринесе с по около 1/3 от всички продажби. 


Коментари: 0