Xiaomi с експанзия за $725 млн., за да изпревари Huawei в Китай
В момента компанията е на четвърто място по продажба на смартфони на местния пазар

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Xiaomi Corp. си е поставила за цел да похарчи допълнително 5 млрд. юана (725 млн. долара) за разширяване на китайската си търговска мрежа през следващите три години. Целта на компанията е да изпревари основния си конкурент на местния пазар - изпадналата в международна изолация Huawei Technologies Co, пише Bloomberg, позовавайки се на свой източник, започнат с въпроса.
Производителят на смартфони ще похарчи парите за разширяване на каналите за дистрибуция и за програмите за възнаграждения за своите партньори и служители по продажбите. Тези цели са били поставени по време на на вътрешна среща, свикана от съоснователя на компанията - милиардерът Лей Джун.
Тези разходи са в допълнение към вече гласувания бюджет за изграждане на нейните операции на дребно. Китайската медия Caixin съобщи за инвестицията по-рано.
Смята се, че Huawei се подготвя за спад в международните продажби на смартфони с 40% до 60%, тъй като администрацията на американския президент Доналд Тръмп блокира достъпа ѝ до американски компоненти и софтуер. Това означава, че Google ще отреже популярни приложения като YouTube и ще спре да предоставя актуализации за операционната система Android, която захранва всички устройства на Huawei в чужбина. Компанията иска да завземе половината от пазара на смартфони в Китай през 2019 г., за да компенсира този спад в чужбина, казват запознати източници.
Xiaomi се стреми да стане най-големият доставчик в страната, но приоритетът ѝ е поне да стане № 3, заяви източникът на Bloomberg. В момента компанията е на четвърто място, но вижда внедряването на следващото поколение мобилни мрежи от 5G поколение през следващите години като златна възможност за увеличаване на продажбите на домашния терен.
Търгуваната на борсата в Хонконг Xiaomi вече има около 12% от китайския пазар на смартфони в сравнение с 34% за Huawei, според оценките на Canalys. Износът ѝ се срина с 13% през първото тримесечие, докато този на нейните конкуренти се е покачил с 41%, според проучването.
Търгуваната на борсата в Хонконг Xiaomi вече има около 12% от китайския пазар на смартфони в сравнение с 34% за Huawei, според оценките на Canalys. Износът ѝ се срина с 13% през първото тримесечие, докато този на нейните конкуренти се е покачил с 41%, според проучването.