Yahoo тества система за борба с блокирането на реклами
Над 200 млн. души използват софтуер, който позволява блокирането на натрапчивите клипове
Yahoo тества система за борба с тези, които инсталират приложения и разширения за блокирането на реклами (adblocks): тези потребители нямат достъп до електронна поща Yahoo, ако не деактивират блокирането, пише Financial Times.
По този начин, Yahoo се опитва да разшири възможностите за продажба на реклама и да повиши приходите от нея. Системата в момента се тества в части от Съединените щати.
Според PageFair и Adobe, в момента повече от 200 милиона души по света - два пъти повече от преди две години – работят с помощта на софтуер, който позволява да се "спасят" от натрапчивите интернет реклами. Оценките на щетите, причинени от такива практики в индустрията се различават. От PageFair и Adobe твърдят, че само през 2015 г. интернет компаниите ще загубят заради тези блокади $ 22 милиарда.
Дигиталните медии обаче се въоръжават. Европейският телевизионен оператор RTL, след като загуби дело в Холандия, заради борбата с блокирането на реклами, предвижда тези, които използват такъв софтуер, да имат достъп до стрийминг на телевизионни програми само в черно и бяло.
Германският вестник Bild, най-добрият по продажба в Европа, лишава потребителите от достъп до сайта, ако те не плащат абонамент на стойност 2.99 евро на месец. Според проучванията, много от тях са съгласни да гледат реклами.
Guardian и Washington Post учтиво попитаха читателите дали ще деактивират блокирането на реклами или ще трябва да се абонират.