Юлия Йовчева: Винаги поне на стъпка пред конкуренцията

Общото между изкуството да поддържаш автомобил и управлението на финансите е нуждата да се обърне внимание на детайла

Юлия Йовчева: Винаги поне на стъпка пред конкуренцията
Татяна Явашева Автор: Татяна Явашева

Юлия Йовчева е финансов директор на Порше БГ ООД, Порше Интер Ауто БГ ООД и Порше Иммобилиен БГ ООД от 2010 г. Има магистърска степен по счетоводство и контрол от УНСС. През 2004 г. започва работа като счетоводител в Порше БГ, после става зам.-главен счетоводител, след което три години е главен счетоводител на компанията, преди да поеме най-високата позиция в групата.

Общото между изкуството да поддържаш автомобил и управлението на финансите е, че и за двете е нужно да се обърне внимание на детайла. Времето и сроковете са еднакво важен фактор и в двата процеса.

Едно от големите предизвикателства за всеки финансов директор е да следва динамиката на развитие на бизнеса и да я съобразява със законовите изисквания на съответната държава.

Ролята на бранда през гледната ми точка на финансист: Тя е от съществено значение. За мен е привилегия да работя за световноизвестни брандове като Ауди и Фолксваген.

Как компанията да продава повече и по-добре – моят отговор е като винаги е една стъпка пред конкуренцията.

Опитът ми на финансов мениджър ме научи, че вземането на бързи и правилни решения е в основата на умението да позиционираш компанията сред лидерите на пазара.

Основното правило, което като финансист спазвам, е да поемам премерени рискове.

От финансовия директор се очаква да познава много добре бизнес средата, в която работи, новите технологии във и извън финансовата сфера, които допринасят за ефективността на работата му, актуалните финансови инструменти и не на последно място - промените в законовите разпоредби.

Добрият финансов мениджър умее правилно да тълкува информацията, с която разполага, да управлява добре видовете риск и да визуализира цялостната картина на бизнеса.

Избрах финансовата сфера като поприще за кариерно развитие, тъй като решенията, които могат да бъдат взети на база на конкретни анализи, планиране и прогнозиране, влияят директно на настоящото, но и на бъдещото развитие на дейността на компанията.

Моят професионален съвет – постоянно усъвършенстване и подбор на добър екип от професионалисти.

Автомобилът е… Ауди и Фолксваген.

В света на бизнеса с автомобили стават динамични и интересни промени. В автомобилния свят e на ход алтернативното задвижване. Всички иновативни компании разширяват активно портфолиото си с хибридни и с изцяло електрически модели. Автономното управление е друг тренд в съвременния автомобилен бранш. Вече имаме пилотни проекти и концептуални модели, които се управляват изцяло автономно. Частични функции при някои от актуалните пазарни модели, като пилотирано паркиране и гариране, са доказателство за развитието на тази философия на задвижването. Споделеното използване на автомобилите (car sharing) е актуалната посока в потреблението. Големите автомобилни компании разработват самостоятелни програми за споделяне на автомобилите, които произвеждат. Това е нова територия на мобилността, която много бързо навлиза в големите градове. Тези три елемента на мобилността от финансова гледна точка са все още във фазата на инвестиция, но средносрочно и Ауди, и Фолксваген планират тези насоки да генерират възвръщаемост и имат положителен принос към печалбата.

Любимият ми цитат? Винаги, когато трябва да реша някакъв казус, се сещам за една мисъл на Айнщайн: “Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.”

Моето "нищо човешко не ми е чуждо": Отговорите, дадени дотук, може би ме разкриват като перфекционист в професионален аспект, а смятам, че и в личен план е така. Това прави задачата на околните нелека, но пък интересна.


Фирмен профил

Порше БГ е дъщерна фирма на австрийския Порше Холдинг Залцбург, една от най-големите европейски компании за търговия с нови автомобили с централа в Австрия. Създадена е от легендарните фамилии Порше и Пийх през 1949 г. Компанията има представителства в повече от 21 държави в Централна и Югоизточна Европа, включително в Китай, Колумбия, Чили, Сингапур, Малайзия и Бруней. Порше Холдинг  е представител на марките от групата на Volkswagen: Seat, Skoda, Volkswagen, Audi, Lamborghini, Bugatti и Bentley. От 2011 Порше Холдинг Залцбург е 100% собственост на Фолксваген АГ. На българския пазар Порше започва своята дейност преди 13 години като вносител на Volkswagen леки и лекотоварни автомобили, а през 2005 г. поема и правата за внос на луксозната марка Audi. Фирмата работи с добре развита дилърска и сервизна мрежа с традиция в продажбите и с опит в поддръжката и гаранционното обслужване на трите марки.

Коментари: 0