За повече международни посетители: Министерството на туризма ще си партнира с Mastercard
Ведомството ще използва технологиите и активите на глобалната технологична компания за анализ и развитие на туризма в България

© ECONOMIC.BG / Mastercard
Mastercard и Министерството на туризма стартират съвместно партньорство. Министърът на туризма на България Мирослав Боршош се споразумя с Mastercard за участие на страната ни в Туристическия иновационен хъб на компанията. Това е международен център за иновации в туризма, базиран в Мадрид, който насърчава устойчивото развитие на сектора в градове и държави.
Боршош подписа споразумението за присъединяване на България към Mastercard Tourism Innovation Hub с Никола Вила - изпълнителен вицепрезидент, стратегически растеж и глобален ръководител на публичния сектор в Mastercard. Меморандумът за разбирателство бе сключен по време на международно туристическо изложение ITB в Берлин.
Разглеждаме това партньорство с Mastercard Tourism Innovation Hub като решителна стъпка към засилване на дигитализацията в туристическия сектор на страната. Точно след голямото завръщане на международните пътувания, съвместното начинание ще изгради нов разказ за България и преживяванията, които тя може да предложи“, казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Албания, Северна Македония и Косово.
Какво ще донесе на България партньорството?
Включването на Министерството на туризма в Туристически Иновационен Хъб (ТIH) на Mastercard е първа стъпка към нов етап за осъществяване на планирането и изпълнението на политиките на национално ниво, базирани на данни.
Накратко казано: Министерството на туризма ще използва технологиите и активите на глобалната технологична компания за анализ и развитие на туризма в България.
Туристически Иновационен Хъб е инициатива за развитие и трансформация на глобалната туристическа индустрия.
Наскоро аналитичното звено на Mastercard – Mastercard Economic Institute (MEI) – отчете чрез анализ на транзакционни и трафични данни експоненциално нарастващ интерес към нови дестинации, които "сдвояват" най-популярните туристически икони и предлагат свежи преживявания. България има значителен потенциал да предложи богат микс от културни, музикални, кулинарни, винени и природни моменти и компанията вярва, че партньорството ще подпомогне възхода ѝ сред топ европейските дестинации за 2025 г.