Започва 2-годишен ремонт по най-натоварената трамвайна линия в София

Той струва близо 50 млн. лв. и ще протече на два етапа

Започва 2-годишен ремонт по най-натоварената трамвайна линия в София

Снимка: Красимир Свраков

Автор: Economic.bg

Ремонтът на най-натоварената трамвайна линия в София – №5, започва днес, 10 април. Участъкът, който ще бъде обновен, е между Съдебната палата и кв. „Княжево“, като това ще се случи на два етапа, всеки от които ще продължи около година. За времето на ремонта ще бъдат пуснати 17 автобуса, които ще заместят трамваите. Според Столичния общински съвет (СОС) в делничен ден трамвайна линия №5 превозва над 50 хил. пътници.

Първият етап на ремонтните дейности обхваща трасето по бул. „Македония“ и участъка от пл. „Руски паметник“ до трамвайно ухо „Бъкстон“. След година те ще продължат от трамвайно ухо „Бъкстон“ до трамвайно ухо „Княжево“.

Днес (10 април) започват строителните работи по релсовия път от пл. „Руски паметник“ до обръщалото на трамвай №5 зад Съдебната палата. За да се осигури проходимост на автомобилния трафик в този централен участък, по бул. „Македония“ първо ще се затвори само южното локално платно, като ще се осигурят обходни маршрути.

Изпълнител на ремонта е фирмата ВДХ, а стойността на поръчката – 48.6 млн. лв. с ДДС, в съответствие с прогнозната. Средствата ще се осигурят от оперативна програма „Региони в растеж“. За поръчката кандидатстваха шестима участници, но до отварянето на ценовите оферти бяха допуснати четирима. Най-изгодната бе за близо 39.9 млн. лв. и я предложи „Трейс груп холд“, Компанията обаче получи ниска оценка за техническото си предложение и по тази причина остана на трета позиция в крайното класиране. Ценовите оферти на другите двама кандидати „ПСТ Груп“ и „Щрабаг“ бяха по-високи от прогнозната стойност. 

Ремонтът на трасето предвижда подмяна на железния релсов път, контактно-кабелната мрежа, уличното осветление. Такъв ще бъде направен и на пероните на спирките, пътното платно и тротоарите (за участъците по бул. „Македония“, ул. „Алабин“, и кв. „Княжево“). Ще бъдат монтирани спиркови навеси по цялото трасе на трамвайния участък, както и 24 камери за видеонаблюдение.

Ремонт на пътното платно и тротоарите по бул. „Цар Борис III“ в рамките на този проект няма да се прави.

Със свое решение тази седмица Столичният общински съвет позволи на гражданите, които живеят около трасето на трамвай №5 и са с платен годишен стикер за локално паркиране, да могат през времето на ремонта да оставят колите си в още няколко района на града.

Коментари: 0