Застрахователни компании в САЩ връщат премии - никой не кара
А когато няма коли на пътя, няма и катастрофи, казват застрахователите, които ще компенсират клиентите си
~ 3 мин.
Двe застрахователни компании в САЩ - Allstate и American Family Insurance - обявиха, че ще върнат около 800 млн. долара на клиентите си в автомобилното застраховане, защото хората шофират далеч по-малко по време на кризата, съобщава CNN Business.
Allstate заяви, че ще възстанови около 15% от премиите, платени от нейните клиенти през април и май, което достига общо около 600 млн. долара.
„Като се има предвид безпрецедентният спад в шофирането, клиентите ще получат част от парите си обратно“, каза изпълнителният директор на Allstate Том Уилсън „Това е справедливо, защото по-малко шофиране означава по-малко произшествия“.
Плащанията на Allstate ще бъдат към всички американски и канадски клиенти с лични автомобилни застраховки, независимо дали държавата им е въвела някакъв вид мерки за престой в домашни условия.
American Family Insurance, която обслужва клиенти само в 19 щата, също заяви, че плащанията ще бъдат за всички клиенти.
Компанията заяви, че ще върне около 50 долара на автомобил за всяко домакинство, застраховало чрез еднократно плащане. Общо сумата ще възлиза на около 200 млн. долара.
Allstate и American Family също заявиха, че техните клиенти, които имат финансови проблеми поради загуба на доходи, могат да забавят плащанията по застрахователни премии без неустойка, ако се свържат с компаниите.
И двете разширяват застрахователното покритие за клиенти, които използват личните си превозни средства, за да доставят храна, лекарства и други стоки. Стандартните лични застрахователни полици обикновено изключват такова покритие.
Достатъчно ли е това?
Allstate вероятно връща само част от парите, които вероятно ще спести от намалени застрахователни претенции по време на кризата, коментира Дан Кар, изпълнителен директор на ValChoice, компания за анализиране на данни в застрахователния сектор.
Цифрите, отчетени от Allstate пред държавните застрахователни регулатори, показват, че тя изплаща малко повече от 1 млрд. долара на месец по искове за автомобилно застраховане, каза той. Моделирането на Кар предполага, че тези претенции вероятно намаляват с около 85% поради намаления брой произшествия.
"Достатъчно ли е това? Вероятно не", казва Дж. Робърт Хънтър, директор по застраховането на Федерацията на потребителите на Америка. "Но Allstate и American Family заслужават похвала за своето лидерство в тази жизненоважна първа стъпка. Макар че е рано да се каже дали обещаните суми са достатъчни, за да отразят големия спад на автомобилните инциденти, действията на American Family и Allstate са правилното нещо, което трябва да направите, за да помогнете на застрахованите да бъдат облечени по време на пандемията от Covid-19 и загубата на работни места. Призоваваме други застрахователи бързо да предприемат подобни действия", допълни той.
Ще последват ли и други?
Кар заяви, че няма да се изненада, ако и други застрахователи последват примера на Allstate.
Allstate заяви, че ще възстанови около 15% от премиите, платени от нейните клиенти през април и май, което достига общо около 600 млн. долара.
„Като се има предвид безпрецедентният спад в шофирането, клиентите ще получат част от парите си обратно“, каза изпълнителният директор на Allstate Том Уилсън „Това е справедливо, защото по-малко шофиране означава по-малко произшествия“.
Плащанията на Allstate ще бъдат към всички американски и канадски клиенти с лични автомобилни застраховки, независимо дали държавата им е въвела някакъв вид мерки за престой в домашни условия.
American Family Insurance, която обслужва клиенти само в 19 щата, също заяви, че плащанията ще бъдат за всички клиенти.
Компанията заяви, че ще върне около 50 долара на автомобил за всяко домакинство, застраховало чрез еднократно плащане. Общо сумата ще възлиза на около 200 млн. долара.
Allstate и American Family също заявиха, че техните клиенти, които имат финансови проблеми поради загуба на доходи, могат да забавят плащанията по застрахователни премии без неустойка, ако се свържат с компаниите.
И двете разширяват застрахователното покритие за клиенти, които използват личните си превозни средства, за да доставят храна, лекарства и други стоки. Стандартните лични застрахователни полици обикновено изключват такова покритие.
Достатъчно ли е това?
Allstate вероятно връща само част от парите, които вероятно ще спести от намалени застрахователни претенции по време на кризата, коментира Дан Кар, изпълнителен директор на ValChoice, компания за анализиране на данни в застрахователния сектор.
Цифрите, отчетени от Allstate пред държавните застрахователни регулатори, показват, че тя изплаща малко повече от 1 млрд. долара на месец по искове за автомобилно застраховане, каза той. Моделирането на Кар предполага, че тези претенции вероятно намаляват с около 85% поради намаления брой произшествия.
"Достатъчно ли е това? Вероятно не", казва Дж. Робърт Хънтър, директор по застраховането на Федерацията на потребителите на Америка. "Но Allstate и American Family заслужават похвала за своето лидерство в тази жизненоважна първа стъпка. Макар че е рано да се каже дали обещаните суми са достатъчни, за да отразят големия спад на автомобилните инциденти, действията на American Family и Allstate са правилното нещо, което трябва да направите, за да помогнете на застрахованите да бъдат облечени по време на пандемията от Covid-19 и загубата на работни места. Призоваваме други застрахователи бързо да предприемат подобни действия", допълни той.
Ще последват ли и други?
Кар заяви, че няма да се изненада, ако и други застрахователи последват примера на Allstate.
Лидерът в застраховането State Farm заяви: „Внимателно следим загубите на нашите автомобилни застраховки и обмисляме как най-добре да върнем стойност на нашите клиенити с автомобилни застраховки“. В съобщение на компанията се казва, че се очаква решение до края на седмицата.
Друга застрахователна компания - Progressive, заяви, че "проучва как най-добре да върне някаква премия на клиентите, за да отразява намалената експозиция, която идва с по-рядко шофиране по време на пандемията, и очаква да е готова с тези планове скоро".
Автомобилните застрахователни компании вероятно ще продължат да се възползват от спада в шофирането, дори след отмяна на мерките за домашна изолация в някои щати, казва Кар, като отбелязва, че голям брой хора ще продължат да работят от дома или на непълно работно време. Други пък ще остават без работа, ако фирмите им са в затруднения. Работниците, които шофират или се возят с автомобили до и от работа, съставляват около 28% от километрите, прекарани в превозни средства в нормално време, според Федералната администрация на магистралите.
Друга застрахователна компания - Progressive, заяви, че "проучва как най-добре да върне някаква премия на клиентите, за да отразява намалената експозиция, която идва с по-рядко шофиране по време на пандемията, и очаква да е готова с тези планове скоро".
Автомобилните застрахователни компании вероятно ще продължат да се възползват от спада в шофирането, дори след отмяна на мерките за домашна изолация в някои щати, казва Кар, като отбелязва, че голям брой хора ще продължат да работят от дома или на непълно работно време. Други пък ще остават без работа, ако фирмите им са в затруднения. Работниците, които шофират или се возят с автомобили до и от работа, съставляват около 28% от километрите, прекарани в превозни средства в нормално време, според Федералната администрация на магистралите.