10 знаменитости, доказали се и в бизнеса

Те са успешни инвеститори и предприемачи

10 знаменитости, доказали се и в бизнеса
5058 ~ 4 мин. четене

Всички сме гледали филмите на Робърт ДеНиро, Джордж Клуни и Джесика Алба. Следили сме спортните успехи на Меджик Джонсън, Серина Уилямс и сме слушали музиката на Боно и Бионсе.

Тези знаменитости обаче са се доказали не само като добри актьори, спортисти и изпълнители, но и като хора с отличен бизнес нюх.

Те управляват собствен бизнес, който е много успешен.

Вижте с какво се занимават актьори, певци и спортисти извън снимачната площадка и игрището:

1. Меджик Джонсън - Magic Johnson Enterprises

Ако харесвате баскетбола, няма как да не знаете неговото име. Той е легенда на НБА, любимец на феновете и неслучайно е наречени „вълшебник” (от англ. Magic). Но, оказва се, е и отличен бизнесмен. Основава инвестиционната си компания Magic Johnson Enterprises още през 1987 г., явно с перспектива за добри доходи и занимание след края на спортната си кариера. През годините Меджик Джонсън е имал сделки с компании като Pepsi, Sony Entertainment (за залите Magic Johnson Theatres), T.G.I. Friday's, 24 Hour Fitness и други. През 2010 г. баскетболната звезда продаде дела си в отбора Los Angeles Lakers и притежаваните 125 обекта Starbucks за 100 млн. долара. После, през 2012 г., похарчи 50 млн. долара, за да стане съсобственик на Los Angeles Dodgers.

2. Робърт ДеНиро – Ресторанти Nobu

ДеНиро е един от най-добрите актьори на съвремието. И освен добър артист, той е и значим предприемач. Инвеститор е във веригата ресторанти Nobu, заедно с шеф готвача Нобуюки Мацухиса. Заедно с още бизнес партньори откриват първия си ресторант Nobu Fifty Seven през 2005 г. В момента веригата има над 30 обекта по света. Бизнесът й се оценява на половин милиард долара.

3. Гуинет Полтроу - Goop

Актрисата управлява бранда си за облекла, които никак не са евтини. Но докато мнозина гледат скептично на това да похарчат луди пари за тези дрехи, тя успява да убеди инвеститорите, че си струва да вложат парите си в този бизнес. От старта на Goop през 2008 г. тя е успяла да набере финансиране в размер на 20 млн. долара от фондове за рисков капитал. Все още е спорно дали линията й е печеливша, но сайтът и за онлайн продажби отбелязва сериозен растеж.

4. Джесика Алба - The Honest Company

Актрисата основава компанията си заедно със своите партньори през 2011 г. Произвежда и продава домакински продукти, за които се твърди, че са екологични и не съдържат токсични материали. Компанията й дава специална гаранция, наречена Honestly FREE Guarantee, която потвърждава произхода на продуктите. През 2015 г. The Honest Company е оценена на 1,7 млрд. долара.

5. Бионсе – Sidestep

Изпълнителката вече отбеляза бизнес успех с линията си облекла Ivypark. Но още по-успешна е инвестицията й от 150 000 долара в приложението Sidestep, което дава достъп до концерти и стоки. Към днешна дата апликацията е набрала 1,7 млн. долара капитал и има продажби за 2 млн. долара за миналата година – 10 пъти повече от предходната..

6. Боно - Elevation Partners

Инвестиционната компания на Боно носи името на един от хитовете на групата U2 - Elevation. Дружеството е инвестирало 1,76 млрд. долара и има 12% възвращаемост на вложенията си. Фронтменът на бандата инвестира в технологични компании като Facebook и Yelp. Elevation Partners е направила само 1,4 млрд. долара от инвестицията си във Facebook.

7. Франсис Форд Копола - Coppola Wines

Режисьорът на „Кръстникът” и „Апокалипсис сега” е един от най-добрите и ценени винари в Калифорния. Той купува имение в Напа Вали преди около 45 г. и го превръща в печеливша винарна. През 1972 г. Копола и съпругата му Елианор започват да търсят лятна къща в околността и купуват собственост на Густав Нибаум – създател на винарната Inglenook през 1879 г. Копола купува имота с печалбата от „Кръстникът”. Минават 20 години, докато успява да купи и лозята. Но инвестицията се отплаща бързо. Още на първата година от производството диамантената колекция вина Копола прави продажби за 9 млн. долара. Четири години по-късно продажбите нарастват до 60 млн. долара. В края на първото десетилетие на новия век, винената империя на Копола има приходи за половин милиард долара.

8. Джордж Клуни - Casamigos Tequila

Заедно със съпруга на модела Синди Крауфорд – Ранди Гербер, Джордж Клуни правят собствен бранд текила.В началото го замислят като идея само за собствена консумация. Но през 2013 г. решават да излязат и на пазара. Опра Уинфри нарича марката им любимата си текила.

9. Nas - QueensBridge Venture Partners

Последният албум на рапъра Nas е едва от 2012 г. След това той се заема главно с инвестиции, а не с музика. Компанията му QueensBridge Venture Partners избира около 20-ина компании годишно,в които влага между 100 000 и 500 000 долара. Някои от дружествата в портфейла на компанията са това за споделени превози Lyft и за облачни услуги Dropbox.

10. Серина Уилямс - HSN

Серина Уилямс доминира на тенис кортовете активно, но отделя време и да прави собствена марка облекла за HSN, която направи дебюта си на Седмицата на модата в Ню Йорк. А ментор на тенис звездата стана самата легендарна главна редакторка на „Воуг” Анна Уинтур. Модната линия на Уилямс включва туники, връхни дрехи и други, които се продават на достъпни цени – между 30 и 70 долара. Заедно със сестра си Винъс, Серина има и дялово участие в клуба за американски футбол Miami Dolphins и първенството за смесени бойни изкуства Ultimate Fighting Championship.

Подкрепи Economic.bg