Интернет рекламата расте най-бързо
Повишението в световен мащаб е над 12%
Рекламодателите отделят все повече средства в рекламните бюджети за интернет, отколкото за традиционни медии, пише Kaldata, позовавайки се на данни от последния доклад на агенция Nielsen. През първото тримесечие на 2012 г. общите приходите от реклама във всички медии са 128 млрд. долара, като по-чувствително е нарастването в края на периода.
Проучването показва, че в периода януари-март 2012 г. разходите за реклама на компаниите са се повишили във всички медийни сегменти. Телевизията запазва лидерството си по отношение на генерираната сума - 61,9% от общата, но същевременно бележи и един от най-малките растежи спрямо миналата година - едва 2,8%.
Безспорен лидер в това отношение е интернет рекламата. Нейният глобален ръст е 12,1%, като само в този сегмент всички региони записват подобрение. Най-голям обаче е ръстът в Средния изток и Африка - 35,2%.
Единственият медиен сегмент, който бележи спад, е този на списанията. При тях рекламата се е понижила с 1,4%. По-интересното е, че във вестниците има повишение 3,1%.
Данните показват още, че най-големите ръстове на рекламата са предимно в развиващите се пазари. В региони като Азия, Южна Америка и Средния Изток, преобладаващата част от медийните сегменти регистрират двуцифрено повишение на рекламите си.