„Главболгарстрой“ ще строи пътя Драгоман-Сливница срещу 98 млн. лв.

Отсечката е с дължина от 17 км и трябва да бъде завършена за три години

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов подписа договора за проектиране и строителство на отсечката между Драгоман и Сливница, част от републикански път I-8 (Калотина–Софийски околовръстен път). Отсечката е с дължина 17 км, за които строителят - ГБС „Инфраструктурно строителство“ АД, ще получи от държавния бюджет 97.8 млн. лв. без ДДС.

В договора е записано, че строителството на 17-те километра ще започне през следващата година и трябва да завърши в края на 2021 г.

Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Срокът на договора е 910 календарни дни, от които 180 дни са за изработването на техническия проект, а 730 дни са за строителство.

Припомняме, че на 15 ноември 2018 г. беше подписан договорът за проектиране и строителство на друга част от път I-8 – от ГКПП „Калотина“ до пътния възел при Драгоман (14.5 км). Тази отсечка се изгражда от „СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, с участници: „Щрабаг“ ЕАД, „Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и „Битумина ГмбХ-България“ ЕООД. Стойността на договора е 137.5 млн. лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“.

Път І-8 е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон-Будапеща-Белград-София-Пловдив-Истанбул-Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина”–София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.

ГБС „Инфраструктурно строителство“ АД е дъщерната компания на „Главболгарстрой“, която реализира проекти по строителство и ремонт на пътища и магистрали, по изграждане, реконструкция, текуща поддръжка на градска инфраструктура, по проектиране и геодезия. Компанията има богат опит и в проектирането и изграждането ВиК и ЖП инфраструктура, нейно дело са и „Електрификацията на ЖП линията Дупница-Кулата и метростанция „СУ Св. Климент Охридски“ от проекта за разширение на софийското метро.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: АПИ | обществена поръчка | Главболгарстрой | ремонт на пътища | договор за ремонт

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини