Готвачите на ресторант The View спечелиха конкурса на МЕТРО

Той е посветен на Деня на предприемача

Готвачите на ресторант The View са победителите в кулинарното състезание по приготвяне на гурме меню с български розов селски домат и овчи кашкавал, организирано от МЕТРО България по случай Деня на предприемача. Те спечелиха с основно ястие сотиран октопод върху лимец в биск от скариди и български розови домати, пюре от артишок, лайм, прах от дехидратирани маслини и скарлет крес, и с десерт – маслен тарт, крем забайон с български овчи кашкавал, мармалад от домати и пресни малини. Шеф Юри Велев, Главен готвач на МЕТРО Академия, връчи наградите на победителите – грамота и ваучери за пазаруване в магазините на МЕТРО на стойност от 500 лева.

МЕТРО утвърди Деня на предприемача като ежегодно глобално събитие, което се провежда  всеки втори вторник от месец октомври, в знак на уважение към над 21 милиона клиенти от малкия и среден бизнес, в 25 държави по целия свят! В България клиентите на компанията са над 400 000 – представители на хотелския и ресторантски бизнес, малки търговци и фирми.

По случай тазгодишния Ден на Предприемача - 9 октомври, МЕТРО осъществи за втори път свое международно проучване, посветено на независимия бизнес на 10 големи пазара в Европа и Азия. Целта на проучването, осъществено с 10 000 души, сред които и 1500 собственици на малък бизнес, бе да провери какво мислят потребителите по целия свят за независимия бизнес; как правителството може да оказва подкрепа на предприемачите и какво още е необходимо за техния успех.


Един от основните изводи от проучването е, че независимият бизнес е уважаван от общността. Според 42% от всички интервюирани, независимите предприятия имат ценен принос за местната икономика. За сравнение, едва 12% от респондентите заявяват същото за по-големи компании. Също така, 39% от потребителите считат, че независимият бизнес е важен за разнообразието в предлагането в района, в който живеят.

Проучването установява, че потребителите дават своята оценка за независимия бизнес, включително чрез клиентското си поведение - 33% от потребителите предпочитат да пазаруват от независими бизнеси или почти три пъти повече от тези, които предпочитат по-големи фирми (12%). Те правят това по различни причини – за да покажат подкрепа на своята местна общност (37%), защото оценяват по-доброто качество на предложенията от независимия бизнес (36%) или защото искат да купуват от хора, които познават лично (32%).

Потребителите подкрепят независимия бизнес, показват още данните от допитването. За съжаление обаче, 63% от участващите в проучването срещат трудности при търсене на информация за независимия бизнес. Това отчасти се дължи и на начина, по който малкият бизнес се позиционира публично - 75% от потребителите заявяват, че не откриват реклама на независимия бизнес.  Две трети от участващите в изследването твърдят, че малките предприемачи нямат и добре изразено онлайн присъствие. Изследването показва, че по-малко от половината собственици на бизнеси имат присъствие в социалните медии (46%), а само 42% имат собствен уебсайт. 

„Проучването потвърждава това, което виждаме и ние самите“, казва Иво Иванов, управител на магазин МЕТРО София Люлин. „Нашите клиенти, независими предприемачи, имат своето запазено място в техните квартали, в местната общност и местната икономика. Хората се доверяват на качеството на стоките и услугите на хората, които познават. Ето защо отбелязваме и 9 октомври – Деня на Предприемача. За нас това е събитие, чрез което ние се стремим да привлечем повече клиенти за партньорите ни предприемачи, показвайки нагледно нашия стремеж да бъдем покровители на независимия бизнес“.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: конкурс | бизнес | метро | предприемачи | гурме меню

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини