Готвачите на ресторант The View спечелиха конкурса на МЕТРО
Той е посветен на Деня на предприемача
Готвачите на ресторант The View са победителите в кулинарното състезание по приготвяне на гурме меню с български розов селски домат и овчи кашкавал, организирано от МЕТРО България по случай Деня на предприемача. Те спечелиха с основно ястие сотиран октопод върху лимец в биск от скариди и български розови домати, пюре от артишок, лайм, прах от дехидратирани маслини и скарлет крес, и с десерт – маслен тарт, крем забайон с български овчи кашкавал, мармалад от домати и пресни малини. Шеф Юри Велев, Главен готвач на МЕТРО Академия, връчи наградите на победителите – грамота и ваучери за пазаруване в магазините на МЕТРО на стойност от 500 лева.
МЕТРО утвърди Деня на предприемача като ежегодно глобално събитие, което се провежда всеки втори вторник от месец октомври, в знак на уважение към над 21 милиона клиенти от малкия и среден бизнес, в 25 държави по целия свят! В България клиентите на компанията са над 400 000 – представители на хотелския и ресторантски бизнес, малки търговци и фирми.
По случай тазгодишния Ден на Предприемача - 9 октомври, МЕТРО осъществи за втори път свое международно проучване, посветено на независимия бизнес на 10 големи пазара в Европа и Азия. Целта на проучването, осъществено с 10 000 души, сред които и 1500 собственици на малък бизнес, бе да провери какво мислят потребителите по целия свят за независимия бизнес; как правителството може да оказва подкрепа на предприемачите и какво още е необходимо за техния успех.
Един от основните изводи от проучването е, че независимият бизнес е уважаван от общността. Според 42% от всички интервюирани, независимите предприятия имат ценен принос за местната икономика. За сравнение, едва 12% от респондентите заявяват същото за по-големи компании. Също така, 39% от потребителите считат, че независимият бизнес е важен за разнообразието в предлагането в района, в който живеят.
Проучването установява, че потребителите дават своята оценка за независимия бизнес, включително чрез клиентското си поведение - 33% от потребителите предпочитат да пазаруват от независими бизнеси или почти три пъти повече от тези, които предпочитат по-големи фирми (12%). Те правят това по различни причини – за да покажат подкрепа на своята местна общност (37%), защото оценяват по-доброто качество на предложенията от независимия бизнес (36%) или защото искат да купуват от хора, които познават лично (32%).
Потребителите подкрепят независимия бизнес, показват още данните от допитването. За съжаление обаче, 63% от участващите в проучването срещат трудности при търсене на информация за независимия бизнес. Това отчасти се дължи и на начина, по който малкият бизнес се позиционира публично - 75% от потребителите заявяват, че не откриват реклама на независимия бизнес. Две трети от участващите в изследването твърдят, че малките предприемачи нямат и добре изразено онлайн присъствие. Изследването показва, че по-малко от половината собственици на бизнеси имат присъствие в социалните медии (46%), а само 42% имат собствен уебсайт.
„Проучването потвърждава това, което виждаме и ние самите“, казва Иво Иванов, управител на магазин МЕТРО София Люлин. „Нашите клиенти, независими предприемачи, имат своето запазено място в техните квартали, в местната общност и местната икономика. Хората се доверяват на качеството на стоките и услугите на хората, които познават. Ето защо отбелязваме и 9 октомври – Деня на Предприемача. За нас това е събитие, чрез което ние се стремим да привлечем повече клиенти за партньорите ни предприемачи, показвайки нагледно нашия стремеж да бъдем покровители на независимия бизнес“.