„Киберпонделник“ е: Прилики и разлики с „Черния петък“

Търговците по света са намерили хитър начин как да изстискат докрай покупателната способност на потребителите

Снимка: Pixabay
Тазгодишният „Черен петък“ дойде и отмина. Търговците по света обаче са намерили начин как да задържат току-що отключения у потребителя покупателен нагон и да го стимулират по още един начин. С тъй наречения „Киберпонеделник“.  

Идеята да отидат до физически магазини и да общуват с други човешки същества, за да си купят желаната стока, не изглежда никак приемлива за много хора. Особено в свят, в който човек може да направи избора дали да търси изгодни онлайн сделки по време на „Черния петък“ или да попадне „във военната зона“, в каквато се превръщат магазините на този ден. Каква всъщност е разликата между „Черния петък“ и „Киберпонеделника“?, пита се онлайн изданието „Трилист“.

Какво точно е „Черният петък“?

Черният петък започва в средата на финансовата криза. През 1870 година търговците на дребно са имали практиката да отбелязват загубите в червено, а приходите в черно (да, с мастило). След месеци, белязани в червено, магазините накрая навлизали в територията на черната зона през деня след празника в САЩ - Деня на благодарността. По някаква причина именно тогава именно тогава започвало празничното пазаруване. В крайна сметка притежателите на магазините, в отговор на тълпите от купувачи, започнали да сключват големи сделки и така се стигнало до истинското „бойно поле“, в каквото се е превърнал днес „Черният петък”.

Ако оставим историята настрани, всичко е съвсем просто - това е денят на най-големите продажби за бизнеса, който си връща всички пари, които е загубил предишната година. За потребителите е начин да си пожелаят всичко, за което копнее сърцето им на изгодна цена, но само, ако искат да се борят за него. Макар че продажбите от „Черния петък“ най-вероятно превишават намаленията на „Киберпонеделника“, купувачът може да си спести мъчението от „канадската борба“ с колегите си за телевизорите, ако просто пазарува онлайн. „Киберпонеделникът“ е преди всичко за удобство. 

Първоначално двата дни на голямото пазаруване се различавали повече заради свързването с интернет чрез модем. Премествайки възможността за онлайн търговия на дребно в понеделник, онлайн търговци са дали възможността на потребителите за достъп до магазините в мрежата чрез високотехнологични интернет връзки на работните места. Това определено не е много продуктивен ден в офисите, подчертава списанието. 

По какво се различават сделките на „Черния петък“ и „Киберпонеделника“?

Макар „Черният петък“ да е превзел цялата дигитална търговия, остават редица покупки, които потребителите могат да направят, само когато стъпят в магазина. Има обаче определен брой предложения, които не можеш да намериш никъде в „Черния петък“, а са достъпни на сайтовете в „Киберпонеделника“. Разбира се, има съвременни сайтове за онлайн търговия, които нямат физически магазини. 

„Киберпонеделникът“ по-добър ли е от „Черния петък“?

Краткият отговор според „Трилист“ е „не“. Намаленията, които са достъпни единствено във физическите магазини, са точка в полза на „Черния петък“. Не трябва обаче да се забравя, че потребителят се подлага на физическа опасност и не е сигурно дали ще направи покупка сделката, обобщава онлайн изданието.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: търговия | онлайн търговия | Черен петък | Киберпонделник | намалени стоки | е-магазин

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини