Новото летище на Пекин (снимки)

То се предвижда да отвори през септември 2019 г.

Снимка: Methanolia / Zaha Hadid Architects
Китай е готова да изпревари Съединените щати като най-големия световен пазар на въздушни пътувания до 2022 г. и не е чудно, че мащабното строителство на летищата в страната не показва признаци на отслабване.

Правителството планира да изгради или разшири 74 летища в национален мащаб до края на 2020 г. с цел превозването на огромната цифра от 720 милиона пътници годишно.

Никой проект обаче не привлича повече внимание от този за международното летище Пекин Даксинг (Beijing Daxing International Airport), новият авиационен център на китайската столица, който трябва да отвори през септември 2019 г., разказва Си Ен Ен.

Пекин наистина изпитва сериозна нужда от втори авио хъб. Съществуващото летище Beijing Capital достига пълния си капацитет, което прави почти невъзможно авиокомпаниите да добавят полети в желани часове.

Повече от 95 милиона пътници са преминали през трите терминала на летището, което е, второто най-натоварено летище в света след Хартсфийлд-Джаксън Атланта.



Новото летище Даксинг, проектирано от починалата архитектка Заха Хадид и нейните китайски партньори, е построено с визия за бъдещето, с четири писти и терминал с размерите на 97 футболни игрища при откриването на първата фаза.

"Скромната" първоначална оперативна цел е да бъдат посрещнати 72 милиона пътници и два милиона тона товари годишно до 2025 г.

Амбициозният генерален план предвижда изграждането на общо седем писти и приемане на поне 100 милиона пътници и четири милиона тона товари годишно през летището.

Строителството на проекта за 11,5 милиарда долара започна през 2014 г., като понастоящем по него се трудят над 40 000 работници. Почти завършеният терминал носи всички отличителни белези на познатите вече проекти на Заха Хадид - с много естествена светлина, нахлуваща през стъкления покрив.



Наречено от китайските медии "Звездата" заради формата си от пет лъча, свързани с основната зала, Даксинг има за цел да намали дългите обходи за пътниците, което е основна забележка към новопостроените мега-летища по света.

Летищните власти са се ангажирали разстоянието между контролните пунктове за сигурност и най-отдалечените изходи към самолети да е до 600 метра.

Друго притеснение на пътниците е местоположението на Даксин: в далечната южна част на Пекин, град, известен със своите задръствания. Новото летище е на около 50 километра от площад Тянанмън в центъра на града - и дори далеч от основните бизнес квартали на изток и север.

Китайските власти обаче отхвърлят тези притеснения с мотива, че това е много повече от едно летище, по-скоро истински интегриран транспортен възел, който ще има и високоскоростната железопътна линия, междуградски услуги и експресни влакове от центъра до летището, всички спиращи точно под терминала.



Други обаче казват, че един нов гигантски авиационен център ще предизвика още повече закъснения на полетите до Пекин, които вече са в дъното на подобни класации.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Китай | летище | авиация | Пекин | Beijing Daxing International Airport

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини