Sports Direct иска ЕС да разследва пазарната доминация на Nike и Adidas

Американският спортен гигант е обявил, че ще спре да доставя на независимите търговци до 2 г.

Sports Direct, воден от магната Майк Ашли, призова за общоевропейско разследване на доминацията на Nike и Adidas на пазара за спортни облекла.

Фирмата излезе с изявление заради информациите, че Nike е обявила пред независимите търговци на дребно, че ще спре да ги снабдява със стоки до 2 години, тъй като техните методи на продажби вече „не са приведени в съответствие“ със стратегията на американската компания.

Sports Direct се позова на опасения, че Adidas ще последва примера на Nike, затруднявайки достъпа до стоките, продавани от компании, които получават за това 50 млрд. паунда приходи годишно.

„Спортната индустрия отдавна е доминирана от „задължителните марки като Adidas“, заявиха от компанията. „Тези задължителни марки притежават изключително силна позиция за преговори спрямо търговците на дребно в рамките на техните мрежи за доставка и използват пазарната си сила за прилагане на широкообхватни практики, насочени към контрол на доставките и в крайна сметка ценообразуването на техните продукти", се казва още в изявлението, цитирано от The Guardian.

Компанията заяви, че марки като Nike и Adidas имат достатъчна пазарна сила, за да ограничат гамата от продукти, предлагани от търговците на дребно, или да откажат изцяло доставката.

„Sports Direct вярва, че индустрията като цяло ще се възползва от широко разследване на пазара от съответните власти както във Великобритания, така и в Европа“, заявиха още от компанията.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: пазар | ЕС | adidas | разследване | Nike | доминация | Sports Direct | спортни стоки | спортни облекла | Майк Ашли

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини