Toyota иска да прави „умни“ домове с Panasonic

Двата гиганта ще сформират съвместно предприятие

Снимка: БТА
Подобно на много автопроизводители, Toyota също опитва да намери нови източници на приходи, различни от производството на превозни средства. Впечатление вече направи разрастването на компанията в сферата на роботиката. А сега тя иска да се позиционира на разрастващия се пазар за свързани домове. 

Става дума за концепцията IoT, или Интернет на нещата, която предполага извършването на комуникация между автомобили, уреди и онлайн услуги. 

Сега става ясно, че Toyota обединява усилията си в областта с Panasonic, с която си партнира при батериите в електрическите превозни средства. Двете ще работят съвместно за изграждането на интелигентни къщи и градове, пише CNN. 

Компаниите обявиха, че сформират съвместно предприятие в началото на следващата година. В него ще бъдат комбинирани дъщерната на Toyota фирма Misawa Homes и звената Toyota Housing с Panasonic Homes.

Двата гиганта вярват, че съвместната им работа ще повиши тяхната конкурентоспособност на японския пазар на жилища, където има тенденция към намаляване на търсенето заради оредяващото населени. 

Компанията-майка Toyota е най-добре известна в ролята ѝ на производител на автомобили. Подразделението Toyota Housing пък е продала над 100 000 жилища в за близо четири десетилетия. 

И Toyota, и други световни автомобилни производители инвестират сериозно в нови технологии, които свързват автомобилите с пътната инфраструктура и различни устройства, в това число домакински уреди, чрез интернет връзка.

Съвместното предприятие с Panasonic, която пък е специализирана в свързаните домакински уреди и батериите, може да осигури технологични постижения, които биха помогнали на Toyota да се конкурира с Tesla, Google и Uber. 

През последните години Toyota усилено търси технологични възможности: създава роботи, които подпомагат работата в домакинството и здравеопазването, и същевременно се впуска в бизнеса със споделяне на пътувания.

На световната сцена има и други партньорства, подобни на това между Toyota и Panasonic. Volkswagen например сключи сделка с Microsoft за разработване на облак, в който да се интегрират приложения за автомобили. Алиансът Renault-Nissan и Fiat Chrysler пък си партнираха с Google, докато Volvo работи с Uber в сферата на автономните возила. 


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Toyota | Panasonic | партньорство | IoT | умни домове

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини