За да влязат в сила промените е нужен само подпис на образователния министър. Реалната промяна ще се случи от края на август или в началото на септември, кога ще се промени и цената на курса.Целта на увеличаването на часовете е да се гарантира по-добро обучение на бъдещите шофьори и по-малко инциденти на пътя. С тази цел на следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите.
„Ще бъдат включени по-голям брой часове за шофиране в извънградски условия. Времето за шофиране по магистрала също ще се увеличи. Ще има задължително шофиране през нощта, както и в трафик”, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.
Колко по-малко ще са часовете по теория, тепърва ще се уточни. „Има много неща, които биха могли сами да се прочетат, затова не е необходимо наказанията да се знаят наизуст”, посочи още Йонко Иванов.
Вътрешните изпити също ще отпаднат. Цената на обучението обаче със сигурност ще скочи. Ако в момента се заплаща между 650 и 800 лева, след промяната сумата ще скочи с между 250 и 300 лева. На следващ етап от промените, в курсовете вероятно ще влязат и симулаторите за кандидат-водачите.
„Симулаторите са навлезли в почти целия Европейски съюз преди повече от 10 години и са се наложили като успешен модел за обучение”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.
Етикети:
Правителството иска да си купи нов самолет
„Чайка” вече ще „лети” всеки ден между София и Бургас
Хората не усещат ръста на минималната пенсия, но той изкривява цялата система
Управляващите изненадаха бизнеса с патентен данък за Airbnb
Всички коли Cadillac стават електрически до 10 години