Бристол е първият британски град, който забранява дизеловите автомобили
След 2021 г. ще има и по-широка „зона с чист въздух\", в която преминаването на камиони ще е платно
~ 1 мин.
Бристол е първият британски град, който ще въведе забрана на дизеловите превозни средства да влизат в центъра на града. Целта на местната власт е да повиши качеството на въздуха, съобщава BBC.
Градският съвет одобри план, според който движението на дизелови автомобили, собственост на частни лица, да бъде забранено в централния район на града между 7:00 и 15:00 ч. Схемата, която трябва да бъде одобрена и от правителството, ще започне да се прилага през 2021 г. Планира се и по-широка „зона с чист въздух", в която частните коли ще могат да се движат, но камиони, ванове, автобуси и таксита ще трябва да плащат такси. Такситата и микробусите ще заплащат ежедневна такса в размер на 10.41 евро, а камионите, ще трябва да заплащат по 116.19 евро, за да влязат в тази зона.
Градският съвет одобри плана за забрана на движението на дизелови автомобили в централните части на града, но конкретни детайли като размер на глобите и категории автомобили, за които ще може да бъде направено изключение, все още не са уточнени.
Общинският съвет на Бристол заяви, че през 2017 г. е бил една от 24-те общини, на които е било разпоредено от правителството да представят план за това как ще спазва законовите ограничения за NO2 (азотния диоксид) до март 2021 г. Местните власти се надяват, че до 2025 г. ще успеят да изпълнят плана за намаляване на замърсяването, отбелязва BBC.
Подобни забрани вече са факт в редица европейски градове, а целта е да се подобри качеството и чистотата на атмосферния въздух.
Градският съвет одобри план, според който движението на дизелови автомобили, собственост на частни лица, да бъде забранено в централния район на града между 7:00 и 15:00 ч. Схемата, която трябва да бъде одобрена и от правителството, ще започне да се прилага през 2021 г. Планира се и по-широка „зона с чист въздух", в която частните коли ще могат да се движат, но камиони, ванове, автобуси и таксита ще трябва да плащат такси. Такситата и микробусите ще заплащат ежедневна такса в размер на 10.41 евро, а камионите, ще трябва да заплащат по 116.19 евро, за да влязат в тази зона.
Градският съвет одобри плана за забрана на движението на дизелови автомобили в централните части на града, но конкретни детайли като размер на глобите и категории автомобили, за които ще може да бъде направено изключение, все още не са уточнени.
Общинският съвет на Бристол заяви, че през 2017 г. е бил една от 24-те общини, на които е било разпоредено от правителството да представят план за това как ще спазва законовите ограничения за NO2 (азотния диоксид) до март 2021 г. Местните власти се надяват, че до 2025 г. ще успеят да изпълнят плана за намаляване на замърсяването, отбелязва BBC.
Подобни забрани вече са факт в редица европейски градове, а целта е да се подобри качеството и чистотата на атмосферния въздух.