Експерти по пътна безопасност също обвиниха Столична община за хаоса с винетките

Общината мълчи и не казва на какъв етап са преговорите с АПИ и остави хората да се чудят какво става, твърдят специалисти

Снимка: Economic.bg/Архив
14:49 20.02.2020

В официално становище Институтът за пътна безопасност открито заявяват, че пътната агенция не може да бъде обвинена за хаоса с винетките при пътуване до друго населено място в рамките на общината. Вината трябва да се поеме от Столична община, която е трябвало да се възползва от даденото ѝ време (повече от година), в което да води преговори с АПИ и да уведоми гражданите на какъв етап са те.

„Ръководството на Агенцията не може да бъде обвинявано заради това, че общините са пропуснали възможността да водят преговори за освобождаване от такси на отделни пътища, попадащи на тяхната територия. От друга страна, както е например случаят със Столична община, всички много ясно трябва да си дадем сметка, че някой трябва да плаща за поддръжката на тези пътища, защото само така може да се финансират и мерките за повишаване на пътната безопасност“, се казва в становището на Института по пътна безопасност. 

От там твърдят още, че Столична община не е калкулирала колко ще им струва да поддържат тези пътища, за които няма да е необходимо да се плаща винетка. Освен това задължение на общината е и да попита гражданите дали са съгласни техните данъци да отиват за ремонт на въпросните пътища. Защото когато за преминаването по един път не се изисква заплащането на винетна такса, то това означава, че парите за неговия ремонт идват от бюджета на съответната община.

В становището си Института за пътна безопасност твърдят, че големият брой катастрофи на територията на град София се дължат на лошата поддръжка на пътищата и недостатъчния експертен капацитет в Столична община. „Увеличаването на пътнотранспортния травматизъм,  който е нараснал със 100% за последните две години в  столицата. Това се дължи на лошата поддръжка на пътищата, на недостатъчен експертен капацитет в Столична община и разбира се на недостига на финансови средства.  От тази гледна точка беше редно в рамките на една година представителите на местната администрация да калкулират дали ще имат възможност да поддържат допълнителни пътни участъци, които в момента се стопанисват от АПИ“, заявяват от института и допълват:

„В задълженията на общината също така беше да предложат на обществено обсъждане дали хората са съгласни от данъците им да се плаща поддръжката на пътища като Северна скоростна тангента, която в момента предимно обслужва транзитния трафик. Не само че тази възможност беше пропусната, а Общината дори не информира гражданите на какъв етап са преговорите, което доведе и до редица основателни протести. Не беше представен анализ разходи-ползи, никой не знае колко ще струва това на данъкоплатците в София. По този начин администрацията на Столична община остави хората да се лутат в собствените си заблуждения“.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Столична община | регулации | винетки | тол такси

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини