Комисията, Съветът и Парламентът се споразумяха за пакет „Мобилност“
Европейските институции приеха почти всички промени, срещу които България се бореше

© ECONOMIC.BG / БТА
Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече
от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се
плаща от работодателя. Това е част от постигнатото тази нощ споразумение по
пакет „Мобилност“ между Европейската комисия, Европарламента и Съвета, предава
БНР.
Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира. Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.
Това са все неща, срещу които България и други държави от Централна и Източна Европа водиха яростна кампания.
Според председателката на транспортната комисия в Европарламента, Карима Дели, така се слага край на фирмите „пощенски кутии“. „Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка“, казва Дели.
Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. „умни тахографи“, които да отчитат международните операции, първите - до 2025 г., а вторите - до 2026 г.
Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.
Българският евродепутат Ангел Джамбазки коментира във Facebook днешното споразумение, наричайки го „Задкулисният фарс „Мобилен пакет“.
„Рано тази сутрин на междуинституционалните преговори по пакет „Мобилност“, който засяга стотици хиляди българи, беше постигнат нещо като компромис. Ако съдим по ехидните усмивки на преговарящите от Западна Европа, то за тях това наистина е работещ компромис. Ако съдим обаче по недоумяващите погледи на представителите на Централна и Източна Европа, постигнатият текст представлява просто поредното недоразумение в сагата с новите правила за транспортния сектор“, написа Джамбазки.
Според него противниците на пакет „Мобилност“ все още имат шанс да се преборят и да защитят интереса на местните си превозвачи. „Документът предстои да бъде гласуван от Парламента и Съвета. Нужно е обаче още по-дълбоко сътрудничество между правителството, Европейските представители и бранша. Борбата продължава!“, смята евродепутатът.