Продажбите на коли в Китай се сринаха с 92%

Страната въвежда повече мерки за насърчаване на потреблението

Снимка: Pixabay
09:48 21.02.2020
Продажбите на дребно на леки автомобили в Китай се сринаха на 92% на годишна база през първите 16 дни на февруари, според Китайската асоциация на пътническите автомобили (CPCA). Причината е разпространението на коронавируса, който удари спирачките на бизнеса в цялата страна.

Продадени са 4 909 бройки през първите 16 дни на февруари 2020 г., което е далеч от по-малко спрямо регистрираните 59 930 превозни средства за същия период на година по-рано.

„Много малко автокъщи бяха отворени през първите седмици на февруари и те са имали много малък трафик на клиенти“, се казва в съобщението.

Континентален Китай регистрира 889 нови потвърдени случая на коронавирусна инфекция в четвъртък. Смъртността също нараства със 118 души до 2236, най-вече в провинцията Хубей и град Ухан, където е огнището, и която остава блокирана, пише CNBC.

Автомобилният пазар в Китай вероятно ще отбележи спад в продажбите с повече от 10% през първата половина на годината поради епидемията от коронавирус и около 5% за цялата година, при условие, че епидемията бъде ефективно ограничена преди април, заяви водещият орган на автомобилната индустрия в страната - Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), пред Ройтерс миналата седмица.

За да стабилизира пазара, където миналата година са продадени над 25 милиона автомобила, китайското министерство на търговията заяви, че ще въведе повече мерки за увеличаване на потреблението на автомобили.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Китай | автомобили | продажби | спад | коронавирус

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини