Сделката на LVMH за Tiffany & Co изглежда все по-несигурна

Бордът на френския моден гигант е свикал спешна среща, за да обсъжда ситуацията

20:33 03.06.2020
Сделката на френската група за луксозни стоки LVMH за 16.2 млрд. долара по придобиването на Tiffany & Co изглежда все по-малко сигурна. Бижутерийният сектор беше сериозно засегнат от влошаващата се ситуация на американския пазар, породена от глобална пандемия и тежките социални вълнения от последните дни. Това поставя нови препятствия пред сделката.

Бордът на LVMH е свикал спешна среща в Париж във вторник вечер, за да обсъди въпроса, съобщи изданието WWD, позовавайки се на свои източници.

Съветът на LVMH е обезпокоен от въздействието от пандемията COVID-19 и протестите, свързани със смъртта на Джордж Флойд в Минеаполис, твърди изданието. 

Припомняме, че след смъртта на Флойд избухнаха протести в редица американски градове, които предизвикаха безредици и нападения между граждани и полиция с множество ранени, а стотици търговски обекти бяха нападнати и разграбени. Много големи търговци затвориха обектите си заради метежите.

Бордът на френската компания също е изразил загриженост относно способността на Tiffany да покрие всички свои задължения по дълга при приключването на сделката, която се очакваше да бъде сключена в средата на годината, предава WWD, цитирани от Reuters.

Бижутерската компания не отговори веднага на искането за коментар, а от LVMH отказаха такъв за Reuters.

Собственикът на Louis Vuitton LVMH се съгласи през ноември да купи Tiffany за 16.2 млрд. долара в най-голямата си придобивка досега. Сделката с пари в брой вероятно ще даде тласък на най-малкия бизнес на LVMH, дивизията за бижута и часовници, от която са част също марки като Bulgari и Tag Heuer, и ще й помогне да се разшири в един от най-бързо развиващите се индустриални сектори и да разшири присъствието си в САЩ.

Въпреки това базираната в Ню Йорк Tiffany, основана през 1837 г. и известна със сините си кутии за бижута, вече беше в режим на реорганизация преди сделката, тъй като се опитва да подмлади имиджа си и да привлече купувачи онлайн.

Ситуацията сега, след епидемията, ще изисква преодоляването на допълнителни предизвикателства, тъй като моделите на потребителски разходи и навици се изместват поради коронавируса, а в последните седмици отново започна да нараства и търговското напрежение между Пекин и Вашингтон.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: сделка | бижута | LVMH | Tiffany Co | Tiffany

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини