Скалата, която Instagram „напълни“ с катерачи заради селфи

Тролтунга в Норвегия днес е посещавана от десетки хиляди

Снимка: Pixabay

Ако има поне едно нещо, което научихме от Instagram, то е, че светът е изпълнен с увлекателни природни чудеса. Недостатъкът? Вече има малко геоложки тайни.

Днес множество природни забележителности стават подвластни на капризите на международния пътуващ свят - всички 1,4 милиарда души.

Вземете за пример известната скала Тролтунга (буквално – Езикът на трола) в Норвегия. Намирайки се на 2300 фута над северната страна на езерото Рингедалсватнет, естествената скална формация е резултат от отстъпващи ледници, които откъснали големи, ъглови блокове от планинските райони.

Лесно е да разберете защо снимките на скалата стават моментален хит в социалните мрежи. Спокойствието. Самотата. Тишината. Отдалечеността.

Но ако малко разширим картината, се натъкваме на истинска туристическа експлозия в Тролтунга, разказва CNBC.

Преди десетилетие по-малко от 800 души годишно са пътували до Тролтунга. Следващата година се очаква тази цифра да достигне 100 000.

Тролтунга се е формирала приблизително 10 000 години преди появата на интернет, но социалните медии играят основна роля в масовия приток на посетители към мястото. Снимка там изглежда съчетава всичко, което очакваме от идеалната снимка за Instagram: далечни земи, нотка на смелост, спираща дъха гледка и автентично изживяване.

„Instagram повиши интереса към мястото, което реално обичайната маркетингова кампания не би могла да направи“, казва Бо Вибе, ръководител на дигиталния маркетинг във Fjord Tours. „Д си направят селфи на ръба на скалата е мечтата на всички посетители“.

„Facebook вероятно има също толкова влияние, колкото и Instagram“, казва Джостейн Солдал, главен изпълнителен директор на Trolltunga Active, като цитира ефективни местни и национални маркетингови кампании, кампании от уста на уста и чистата красота на района, както и други фактори.

За разлика от други горещи точки на света за споделяне на снимки, Тролтунга е точно толкова красива, както на снимките. Но това тържествено настроение, излъчено в социалните медии, не съответства на това, което се случва извън рамката за селфи.

С увеличаването на броя на туристите се увеличават и опашките. Известно е, че посетителите, които пристигат през летните месеци, чакат повече от три часа, за да а се доредят за снимка на края на скалата. Най-дълго се чака при хубаво време - когато средният брой посетители се увеличава от 800 на 2000 на ден.

Пътуващите, които пристигат от юни до септември, трябва психически да се подготвят за средно чакане от 60 до 90 минути за снимка.

„Ако сте подготвени, че ще има опашка и ще прекарате времето си, наслаждавайки се на всички впечатляващи пози, които много туристи правят, чакането не е голям проблем“, казва Солдал.

Постоянно класирано като едно от най-добрите места за катерене, пътуването до Тролтунга не е лесно. От Скиегедал се прави 10-12-часов поход, който обхваща 28 километра и 800 метра изкачване. Туристите трябва да са подготвени и да имат храна, вода, фенерче, туристически ботуши и друга екипировка. Усилията за информиране на туристите помагат за намаляване на спасителните операции в най-посещавания период от 40 през 2016 г. до едва 12 през 2018 г.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Норвегия | туристи | Instagram | скала | селфи | Тролтунга

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини